piątek, 21 kwietnia 2023

Balkon - 3, 2, 1 start

Witajcie Dziewczyny!

Można powiedzieć, że wystartowałam już na dobre z balkonem w tym roku. Pomimo notorycznego braku czasu i wielu obowiązków, postanowiłam mimo wszystko zagospodarować po zimie i odświeżyć tę przestrzeń, bo lubimy tam spędzać czas, jak tylko jest ciepło. 

No więc postanowiłam rozjaśnić szare pergole i przemalować je z powrotem na niemal biały kolor. 

W zeszłym roku zyskały ciemniejszy odcień, ale źle się z nim czułam, ten szary, betonowy mnie przytłaczał, czułam się na tym balkonie jak w bunkrze, chociaż oczywiście nie był brzydki, a nawet bardzo praktyczny.

Tak było:


Tak jest:


Niestety uschły nam dwie duże tuje w donicach, nie przetrwały sierpniowych upałów i naszej nieobecności. Po prostu powoli poszczególne części brązowiały, myślałam, że może odbiją, ale padły na dobre. Dlatego w tym roku mam trochę więcej miejsca na kwiaty, ale myślę czy jednak nie zrobić sobie takiej zielonej ściany z wyższych tui.

Niestety bluszcz rośnie dość wolno, poza tym odmiana, którą mam, jakoś tak brzydko brązowieje na zimę, a jednoroczne pnącza czy sezonowe zielone są fajne, ale chciałbym coś zimozielonego jednak.

W tym roku posadziłam do donic na parapecie lawendę, bo jest tam tam słonecznie i gorąco, że inne kwiaty dosłownie się tam gotują czasami. 


W pozostałych donicach zrobiłam miks jednorocznych wiosennych kwiatów - bratków, stokrotek, goździków. Dokupiłam też biały chyba żagwin (ale nie jestem pewna nazwy) i komarzycę oraz niecierpka. Czekam jeszcze aż pojawi się w mojej kwiaciarni bluszcz kurdybanek, który świetnie komponuje się między kwiatami i rośnie błyskawicznie. Pojawiły się też już pelargonie, kupiłam dwie różowe, ale nie do końca o taki odcień mi chodziło. Mam też niezapominajki i floksa płożącego, które przesadzę później na działkę. Mam też kilka innych kwiatów, które ku[piłam w ogrodniczym, ale nazwy nie znam.



Trafiłam też w jakimś markecie na margaretkę na pniu za okazyjną cenę, więc wzięłam ją, bo też ładnie wygląda i długo kwitnie.



To są na razie tak naprawdę pierwsze przymiarki kwiatowe, bo do tej pory ciągle jeszcze było dość zimno, więc ani chęci, ani warunków do prac balkonowych nie miałam, bratki posadzone już kilka tygodni temu dopiero teraz zaczyna być widać, bo w słońcu w końcu się rozrastają.

Będę też chciała dosadzić więcej bluszczu i supertunie, które są piękne i delikatnie wyglądają. A wszystko zostaje w pastelowej tonacji, w odcieniach błękitu, fioletu, jasnego różu, no i bieli;)

 

 

 Acha, posadziłam jeszcze kobeę i dwa malutkie clematisy, zobaczymy, czy nie padną i się rozrosną. Mam nadzieję, że tak...;)

A jak Wasze balkony? Wystartowałyście już? 

Moze polecicie jakieś szybko rosnące, zimozielone pnącze?;)


Pozdrawiam ciepło!

Asia








24 komentarze:

  1. Musím uznat, že je to něco nádherného! nejen ty květiny, ale máš to vše tak sladěné. Tleskám. Jiřina z N.

    OdpowiedzUsuń
  2. Draga Asia,
    Ai dat startul la frumusete, natura, minunatii!!!
    Superb, superb, superb!
    Imbratisari,
    Mia

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej!
    Mam niezadaszony balkon na ostatnim piętrze. Chciałabym go zadaszyć, jakie rozwiązania wprowadziliście w swoich mieszkaniach?
    Niestety pomimo dość dużego balkonu przez 3/4 roku nie mogę z niego korzystać ( albo jest zbyt słonecznie i nie da się na nim siedzieć, albo pada) do tego niesamowicie się brudzi. Zawsze miałam balkony w mieszkaniach i nie sądziłam że brak zadaszenia będzie aż takim problemem.
    Zastanawiam się nad zamontowaniem zwijanej markizy- czy ktoś z was ma takie zadaszenie? Sprawdza się?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuzynka i sąsiedzi mają markizę, są bardzo zadowoleni. Przy dużym wietrze trzeba chować.

      Usuń
  4. Anonimowy01 maja, 2023

    Piękny balkon. Czy może Pani zdradzić jaka farba przemalowala

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy01 maja, 2023

    Witam
    Piękny balkon. Czy może Pani podać nazwę farby którą przemalowała Pani pergole. Pięknie pokryła szarość, mnie czeka przemalowanie domku z brązowego koloru na biały.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Balkon jest pięknie udekorowany różnymi kwiatami. Można zobaczyć różne kolory, od jasnych do ciemnych, a także różne gatunki kwiatów, od pnączy po duże gatunki. Wszystko to tworzy piękną i zrelaksowaną atmosferę.Świetna aranżacja miejsca, jakim jest balkon.

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy21 maja, 2023

    Pani Joasiu, przepiękny kolory na balkonie i samego balkonu. <3 Wszystko tworzy harmonijną całość, tak że można patrzeć i patrzeć. :) Co do zimozielonego pnącza, to np. wiciokrzew jest takim, szybko rośnie i dodatkowo kwitnie w ciągu roku. Ja do siebie muszę kupić na część ogrodzenia, bo też mam póki co bluszcz, ale kupując go jakoś się zamotałam i nie doczytałam że bluszcz preferuje cień, ewentualnie półcień. U nas też słońce pali mocno w ogrodzenie i sadzonki bluszczu rosły baaardzo powoli. W zeszłym roku obłożyliśmy ogrodzenie (tam gdzie rośnie bluszcz) wiklinową matą, bo stwierdziliśmy że nie mamy 150 lat cierpliwości do dyspozycji kiedy ten bluszcz się rozrośnie i da więcej prywatności. To był strzał w 10, bo mata dała mu trochę cienia, więc zaczyna teraz rosnąć w bardzo szybkim tempie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękna aranżacja, gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  9. Super artykuł. Ciekawe inspiracje

    OdpowiedzUsuń
  10. Podoba mi się ten tok myślenia.

    OdpowiedzUsuń
  11. Przyznam że wygląda niesamowicie

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniała aranżacja. Wszystko wygląda doskonale.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo interesujący wpis

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo mi się wszystko tutaj podoba

    OdpowiedzUsuń