sobota, 1 grudnia 2018

Kalendarz adwentowy



Dobry wieczór:)
Na dzień przed rozpoczęciem adwentu, w ostatniej chwili, przybywam z postem na temat kalendarza adwentowego. Może którejś z Was przyda się mój pomysł na przygotowanie go w ostatniej chwili:)
Nie wiem jak to się stało, ale mając trójkę dzieci, nigdy nie przygotowywałam kalendarza adwentowego dla nich...
W tym roku postanowiłam, że zawiśnie:)
Nie chciałam wydawać pieniędzy na żadne gotowce, które może i ładniejsze, ale jakieś takie malutkie te kieszonki, a mój musiał pomieścić w sumie 72 drobiazgi (24 dni x 3 dzieci...).
Zrobiłam go minimalnym kosztem dosłownie - wykorzystałam m.in. papierowe torebki śniadaniowe (kosz. paczki ok. 5 zł), naklejki-cyferki (koszt 1 arkusza ok. 2 zł), sznurek, tasiemka (koszt ok. 4 zł), naklejki (ok. 5 zł/arkusz). Plus oczywiście koszt drobiazgów - drobne słodycze, ale też np. mininotesy, bańki, kartki świąteczne, a dla Weroniki minikosmetyki, kolczyki.


Zawiązane woreczki powiesiłam na kuchennym relingu nad stołem. Chciałam, żeby wisiał w jakimś miejscu, gdzie można go wyeksponować, ale też gdzie nie będzie przeszkadzał. I tadam - jest, mój pierwszy w życiu kalendarz adwentowy:)


Do każdego woreczka włożyłam też wydrukowaną karteczkę z zadaniami. 
Zadania "dopasowałam" do naszej rodziny i do tego, że mam trójkę dzieci, a nie jedno, tak, żeby ten czas adwentu wykorzystali na robienie różnych rzeczy wspólnie.
Nasze zadanie, to m.in.:
Napiszcie list do Świętego Mikołaja
Zadzwońcie do babć i dziadka
Udekorujcie świątecznie swój pokój
Wyślijcie kartki świąteczne
Dzień rodzinnego oglądania świątecznych filmów
Przygotujcie śniadanie dla rodziców
Zróbcie razem jak najdłuższy łańcuch na choinkę
Nagrajcie rodzinny filmik pt. przygotowania do świąt
Nauczcie się życzyć wesołych świąt w 3 językach
Zróbcie porządek w swoich zabawkach
Kupcie i ubierzcie choinkę

Myślę, że większość zadań im się spodoba i będzie przy tym dużo śmiechu i zabawy, ale też na pewno oczekiwania na rozpakowanie każdego woreczka:) Chyba już każdy woreczek został zbadany przez Dominika, który ciągle sie mnie pyta, co w nich jest:)











Chciałam się z Wami jeszcze podzielić kilkoma fajnymi i niedrogimi zakupami świątecznymi.
Np. w HM Home wypatrzyłam taką piękną ściereczkę świąteczną, chyba pobiegnę po jeszcze jedną, bo bardzo mi się podoba:)
Cena - 14,99 zł


Niezawdone jak zawsze jest Pepco, uważam, że ceny mają b. dobre i wzornictwo większości artykułów bardzo ok. Lubię też to, że często wymieniany jest asortyment i niemal zawsze można coś wypatrzeć ciekawego.
U nas w tym roku będą święta z kroplą czerwieni, podobnie zresztą jak w ubiegłym roku.
Takie bombki z Pepco np. 6 sztuk - 14,90 zł, 3 sztuki-7,90 zł.
Tanie, a piękne są:)



I jeszcze trochę droższy zakup, ale wart swojej ceny - kurtyna świetlna z Tchibo. Ma 8 sznurów z lamkami o długości 110 cm, które przyczepia się do szyby okiennej na przyssawki. Boska jest:)
Cena regularna-99,99 zł, ale trafiłam na -30%.




Odmeldowuję się Drogie Panie, miłej niedzieli!

Pozdrawiam ciepło!

33 komentarze:

  1. Kalendarz adwentowy rewelacyjny, a zadania dla dzieci zachwyciły mnie :)Zresztą całe mieszkanie bardzo mi się podoba. Miłych przygotowań do świąt! Pozdrawiam Pola

    OdpowiedzUsuń
  2. Kalendarz adwentowy jest piękny i zadania fajne. Też mam 3 dzieci i teraz trochę żałuję, że nie zrobiłam im nigdy kalendarza. Nie myślałam, że to takie łatwe. Ten kalendarz jest najładniejszy, jaki widziałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za informacje dot. kalendarza. Również nie sądziłam, że jest taki łatwy i tani w przygotowaniu. Jest najładniejszy jaki widziałam. Gratuluję kreatywności i czekam na dalsze inspiracje. Pozdrawiam Aneta

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja w tym roku po raz drugi zrobiłam kalendarz Adwentowy. Rok temu kalendarz miał 4 zadania po jednym na tydzień. W tym roku synus mamzadania na każdy dzień. Twój kalendarz jest badzo pomysłowy, nie dziwię się , że syn zagląda ;) Pozdrawiam ciepło i zapraszam do oglądania mojego kalendarza

    OdpowiedzUsuń
  5. W tym roku też po raz pierwszy robiłam kalendarz i mnie są to zadania w sloikach pięknie udekorowanych i ponumerowanych które stoją na parapecie w kuchni. Za rok chyba skorzystam z Twojego pomyslu. A moja młodsza córka też już nie może doczekać się otwarcia kolejnego słoiczka. Zadanie na dziś - robimy wieniec adwentowy. Pozdrawiam ciepło i czekam na kolejne inspiracje swiateczne- może jakieś pomysły prezentowe bo jeszcze nic nie mam. Joanna

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam do Ciebie zaglądać cudne klimatyczne wnętrze. Kalendarz adwentowy robie od kilku lat w tym roku też wywiesiłam i może dziś uda mi sie na tyle ogarnac by cos skrobnac na swoim blogu. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  7. Prześliczny ten kalendarz <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Kalendarz cudowny!! Bardzo kreatywnie👌A jaka piękna, magiczna kuchnia ❤️ Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  9. UPS, no to ja już jestem 5 dni w plecy. Myślisz, że teraz mogę też zrobić ten kalendarz adwentowy? :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak przytulnie, ciepło i domowo zrobiło się w kuchni,a jednocześnie stylowo i piękne, aż pewnie nie chce się z niej wychodzić ;) Coś mi się wydaje, że teraz dzieci już nie odpuszczą i będą chciały taki kalendarz co roku, a wyszedł świetnie ��
    Pozdrawiam,
    Aga

    OdpowiedzUsuń
  11. Джоанна, как всегда красиво и уютно!! ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny kalendarz :)
    Pięknie i świątecznie już u Ciebie.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny kalendarz,super zdjecia.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny pomysł na kalendarz:) Można tylko pozazdrościć kreatywności. Ja zawsze korzystam z gotowych kalendarzy, ale chyba w przyszłym roku spróbuję swoich sił i stworzę taki sama:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Joasiu podziwiam Twoją kreatywność i pracowitość, tyle obowiązków a jeszcze kalendarz stworzyłaś, w sumie coś z niczego, pomysłowo i fajnie wyszło! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękny kalendarz! Wygląda fantastycznie, bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny pomysł na kalendarz :). Dzieci z pewnością mają mnóstwo zabawy.

    OdpowiedzUsuń
  18. Rewelacyjny kalendarz :) bardzo pomysłowy

    OdpowiedzUsuń
  19. Renifer w bombce wygląda fantastycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kalendarz adwentowy jest piękny i zadania fajne. Też mam 3 dzieci i teraz trochę żałuję, że nie zrobiłam im nigdy kalendarza. Nie myślałam, że to takie łatwe. Ten kalendarz jest najładniejszy, jaki widziałam.

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajna sprawa, ja taki kalendarz zawsze kupuję, ale w przyszłym roku postaram się zrobić sama , bo widzę że można naprawdę fajne dekoracje z tego zrobić! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  22. puchzeslow.pl21 grudnia, 2018

    lubię tu zaglądać bo inspirujesz. to ważne. dobrych świąt życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Wesołych Świąt Asieńko, dla Ciebie i Twojej rodzinki :***

    OdpowiedzUsuń
  24. Milá Joanna, krásný adventní kalendář, přeji poklidné vánoční svátky, Iva

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetny pomysł ;) Duża porcja inspiracji i uśmiechu na ustach

    OdpowiedzUsuń
  26. Dlaczego żadnych życzeń dla czytelników?Oj,nieładnie i trochę przykro...

    OdpowiedzUsuń
  27. Też mnie martwi brak wpisów Asi... ani inspiracji świątecznych, ani życzeń.

    OdpowiedzUsuń
  28. Jaka szkoda, że odkryłam twój blog dopiero teraz... Ale już wiem, jak będzie wyglądał mój przyszłoroczny kalendarz adwentowy^^

    OdpowiedzUsuń
  29. Prześliczny kalendarz! świetny pomysł na zabawy dla dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo lubię odwiedzać ten blog

    OdpowiedzUsuń