wtorek, 14 września 2021

Wrzosy na balkonie

 


Witam Was ciepło!

Małymi krokami przychodzi jesień, szczególnie odczuwam to rano, ok. 7.00, wychodząc do pracy. Chociaż i tak w ostatnie dni pogoda nas rozpieszcza, trzeba liczyć się z tym, że będzie niestety coraz chłodniej i rano coraz ciemniej...

Dlatego cieszę się ostatnimi chwilami na balkonie, kiedy jeszcze można z przyjemnością posiedzieć i powygrzewać się w słońcu.

Z letnich kwiatów mam jeszcze surfinię i lawendę, reszta przekwitła. Została jeszcze mini róża na pniu, która o dziwo zakwitła drugi raz.

W miniony weekend postanowiłam wykorzystać pogodę i ogarnęłam balkon. Powyrzucałam uschnięte letnie resztki jednorocznych roślin, zrobiłam porządek z doniczkami, odkurzyłam podłogę, a przede wszystkim szpary między podestami, w które niestety trochę śmieci wpada.

Jak balkon był już uporządkowany, mogłam pomyśleć o nowych, jesiennych roślinach. Postawiłam w tym roku na wrzosy i wrzośce, kupiłam też dwa jasnofioletowe marcinki. Nie wiem, jak długo wytrzymają, ale mam nadzieję, że przetrwają niższe temperatury.




Z kuchni na balkon chwilowo trafiła stara waga kuchenna, najpierw na parapet, a później, po zmianie ustawienia mebli balkonowych, na stolik.









W weekend miałam też wenę kulinarną :) 

Zrobiłam ok. 10 słoików marynowanej papryki, upiekłam biszkopt z kremem i czerwonymi porzeczkami i zrobiłam sałatkę jarzynową:)

W planach mam jeszcze zrobienie pikli z ogórków, ale to najszybciej w kolejny weekend:)





Pozdrawiam serdecznie!

Asia


12 komentarzy:

  1. Balkon przepiękny idealny do wypoczynku. Podziwiam, zdolności kulinarne. 👌😍😍😍😍

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny balkon! I to nie tylko wrzosy na nim królują widzę. Smaczne połączenie kolorów,. na pewno te kwiaty jeszcze długo długo będą cieszyć oko. A na balkonie będzie można jeszcze spędzać wieczory.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bym tego balkonu nie opuszczała nawet na chwilę :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Popełniłem strategiczny błąd oglądając te aranżacje wieczorem i zobaczyłem to obłednie wyglądające ciasto! No i teraz ćwiczę swoją silną wolę, aby nie sięgnąć po jakiś zamiennik z lodówki;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kwiaty do ogrodu, które mogę polecić to: lawendy, róże, jeśli się obcina przekwitłe kwiatostany to kwitną praktycznie do jesieni, a róża-mi w ubiegłym roku ostatnie kwiaty zniszczył jesienny przymrozek. Żagwin-też powtarza kwitnienie po ścięciu przekwitłych, później przychodzą mi na myśl jednoroczne kwiaty ale same się wysiewają- dziwaczek, tujałka, maczek kalifornijski.
    https://www.podkarpackiesady.pl/14-roze Roże warto jest zamówić już teraz - polecam rozejrzeć się w tej szkółce.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny balkon, a ciasto wygląda cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. świetny ten blog i ciekawe treści

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie się to prezentuje :) Czuć klimat tych przyjemnych dni spędzonych na balkonie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie to u ciebie wygląda, mogę tylko pozazdrościć!

    OdpowiedzUsuń