środa, 19 stycznia 2022

Między zimą a wiosną

Witam się z Wami ciepło w tym poświątecznym czasie, kiedy nie ma już dekoracji, choinek, ale jeszcze do wiosny daleko...

Oglądam ostatnio letnie zdjęcia z naszej działki i balkonu i trudno mi uwierzyć, że za kilka miesięcy będzie można poleżeć na leżaku, a kwiaty na zewnątrz będą pięknie kwitły... Póki co na działce nic się nie dzieje, a na balkonie po ostatnich wichurach zrobił się niezły bałagan, nawiało nam śmieci i liści, czekam na jakiś cieplejszy i suchy weekend, żeby to ogarnąć.

No chciałoby się wiosny i ciepła, zimowych ubrań też mam już dosyć, jadąc codziennie metrem w puchowej kurtce, czapce i maseczce czuję się jak jakiś stwór... 

Póki co zostaje nam wiosenne oswajanie przestrzeni wewnątrz domu, co też staram się czynić, znosząc różne kwiaty cebulowe czy tulipany.

Moje ulubione to szafirki, które jednak dość szybko przekwitają, dlatego często zamiast nich kupuję hiacynty, które dłużej się rozwijają i cieszą oczy. Takie cebulowe kwiaty zawsze wkładam do ozdobnej donicy czy innego naczynia, bez plastikowej osłonki, tylko z samą ziemią. 

Ostatnio trafiłam w Half Price na taką piękną miseczkę. Kosztowała coś ok. 15 złotych i ma bardzo ciekawy wzór, najczęściej spotykany na starociach. Na hiacynty idealna:)



Również w Half Price już jakiś czas temu trafiłam na taką żeliwną krowę. Była brązowa, przemalowałam ją na czarno:) Motyw krów czy kur to mój ulubiony w kuchni, dodaje takiego rustykalnego, trochę angielskiego klimatu:)



Talerzyk w niebieski wzór to wakacyjny zakup na starociach, kosztował coś ok. 2 zł. Pochowałam też już świąteczne czerwone kubki i miseczki w kuchni i mogłam wyjąć niebieskości. Kubki są z Pepco, kupione też już jakiś czas temu.

W temacie niebieskości, to przygarnęłam też ostatnio z TK Maxxa do swojej kolekcji różnych wazonów taką szklaną błękitną butlę. Fajnie, że ma zwężoną górę, bo można w ten sposób wyeksponować nawet jedną gałązkę:) Moje przywiezione z działki gałęzie mirabelki właśnie zaczęły wypuszczać pączki:)


W kuchni zmieniłam również roletę rzymską w oknie. W czasie świąt wisiała kremowa, przed świętami w niebieską kratę. Tę w pasy również bardzo lubię i dobrze wygląda w kuchennym oknie. Te rolety rzymskie pełnią jedynie czysto dekoracyjną rolę w naszym oknie kuchennym, nie mamy potrzeby zasłaniania go, poza tym oprócz nich w oknie są zwykłe rolety podciągnięte do samej góry.

 








 ****

Odmeldowuję się i życzę Wam dużo zdrowia.

Trzymajcie się ciepło!


Pozdrawiam

Asia

24 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale przytulnie... chciałoby się w Twojej kuchni siedzieć, pić herbatę i nie wychodzić...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tej kuchni nie ma gdzie siedzieć :)

      Usuń
    2. Dziękuję! A co do siedzenia, to niestety nie rozciągnę ścian i nie zmieszczę stołu, ale mamy go zaraz przy wejściu do kuchni;)

      Usuń
  3. Po prostu uczta dla mych oczu.....

    OdpowiedzUsuń
  4. To prawda, bardzo przytulnie u Was 😃 czy mogę zapytać o cene i wysokosc pięknego wazonu z TK Maxx? Pozdrawiam serdecznie Bogda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wazon kosztował ok. 27 zł, więc cena ok, a wysokość to ok. 20 cm. Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Pięknie, bardzo pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. kazdy Twoj post, to dziesiatki tych samych ujec- nuda...aranzacje muzealne...

    OdpowiedzUsuń
  7. A mnie urzekł ten dywan... Zawsze podczas gotowania mi zimno w nogi, więc może to jest rozwiązanie ;) a jak z zabrudzeniami, nie jest bardzo źle?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest nieduży chodnik, więc z łatwością można go wrzucić do pralki. A dywanik czy chodnik pod nogami to super sprawa, chociaż wiadomo, że trzeba często odkurzać

      Usuń
  8. Ten czas pomiędzy świętami Bożego Narodzenia a wiosną jest zawsze długim czasem, bo po świętach mogłaby szybko przyjść wiosna... Bardzo ciekawy post i jak zawsze - cudne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo mi się podoba twoja kuchnia. Ładna, uporządkowana, elegancka, przytulna:)
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiosna o nas zapomniała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No w sumie luty mamy dopiero;) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  11. Bardzo lubię różnego rodzaju dekoracje i uwielbiam żywe kwiaty, ale niestety one w żaden sposób nie potrafią rosnąć przy mojej pielęgnacji ich. Dlatego ratuję się kwiatami sztucznymi, które stanowią dużą część dekoracji w moim domu. Gdybyście chcieli sprawdzić świetne kwiaty sztuczne, to polecam ofertę https://www.kwiatysztuczne.pl/ . To hurtownia z kwiatami sztucznymi i dekoracjami.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo mi się wszystko podoba

    OdpowiedzUsuń