niedziela, 9 kwietnia 2017

Kolorowy wielkanocny stół



Witam Was serdecznie! Czas ucieka mi przez palce, dzień płynie za dniem, tydzień za tygodniem tak szybko, że nie mogę się nadziwić, że to już za tydzień Wielkanoc... Niedawno chowałam bożonarodzeniowe dekoracje, były pierwsze wiosenne posty,  a dziś post mocno wielkanocny:)
Święta planowałam spędzić w domu, ściągnąć moją mamę i teściów, ale się nie udało, jedziemy więc do Ostrołęki:) 

W międzyczasie zrobiłam przymiarki do wielkanocnego stołu. Dzięki pięknej porcelanie i sztućcom, które przyjechały do mnie ze sklepu Piękno w domu, który jest pewnie znany wielu z Wam, znowu mogłam poszaleć z aranżacjami. 
Mamy serwis obiadowy z Chodzieży, który dostaliśmy w prezencie ślubnym wiele lat temu. Używamy go na co dzień i niestety kilka talerzy się zbiło, a reszta po prostu się podniszczyła, ponieważ serwis ma złotą obwódkę, która się brzydko pościerała. 

Marzył mi się klasyczny biały zwykły serwis obiadowy, który będzie pasował do różnych stylizacji, obrusów, czy dodatków. Zdecydowałam się na serwis obiadowy dla 12 osób z serii MariaPaula Romantyczna Koronka - jest taki jak chciałam, biały, niemal gładki, ale tak naprawdę ma piękny szary koronkowy wzór.





Ponieważ serwis jest bardzo delikatny, zestawiłam go z mocniejszymi akcentami, obrusem w biało-granatowe pasy i kolorowymi kwiatami. Jest kolorowo, wiosennie, niemal letni klimat:)


Do tego dobrałam sztućce - Gerpol Apollo, również bardzo delikatne, klasyczne z lekkim frezem. Piękne są!













Te kwiatowe kieliszki do jajek, to seria Rumianek, również bardzo wdzięczna i wiosenna, mam z tej serii jeszcze talerzyki i filiżanki, które pokażę Wam przy innej okazji. Fajnie można połączyć klasyczny serwis, jak MariaPaula z innymi seriami, bardziej wzorzystymi.










Białe ceramiczne zające mnie urzekły, wzięłam od razu dwa :)

Elementem serwisu obiadowego jest waza. Ale kto powiedział, że ma służyć tylko do serwowania zupy...:) Polecam frezje na świąteczny stół, ich zapach roznosi się po całym pokoju, pachną cudnie.










Rumiankowa miseczka też w nietypowym zastosowaniu, jako doniczka. Wystarczy przełożyć cebulki narcyzów, obłożyć mchem i dekoracja gotowa. Patent z mchem to bardzo fajny sposób na przeróżne dekoracje wielkanocne, mój mech jest akurat z naszej działki:)




Teraz czeka mnie jeszcze tylko wygospodarowanie miejsca w kredensie na ten cały stos talerzy, misek i półmisków :)






Na stole wykorzystałam:

Serwis obiadowy MariaPaula Romantyczna koronka
Miseczki i kieliszki na jajka z serii Rumianek
Komplet sztućców Gerpol Apollo
Ceramiczne zające
Miseczka zając
Dzbanek szklany
 
 ****
A dzisiaj już padam, wkopałam dziś 10 róż na działce, przekopując wcześniej odpowiednie miejsca... Przede mną szalony przedświąteczny tydzień, ale już od piątku odpoczynek:)

Pozdrawiam Was ciepło!

40 komentarzy:

  1. Piękny serwis obiadowy, Stół prezentuje się wspaniale. A frezje to takie trochę zapomniane kwiaty, a są piękne i teraz przypomniał mi się ich zapach, kiedy zobaczyłam je na Twoich zdjęciach. Pięknych, rodzinnych Świąt życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow! Jak pięknie :) Nie pomyślałabym ,że niebieskie pasy mogą pasować do wystroju świątecznego! Jest mega pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna zastawa, cała dekoracja wygląda fantastycznie :). Kwiaty też mnie zachwyciły. Serdeczne pozdrowienia ;).

    OdpowiedzUsuń
  4. Nádhera ...krása...kouzlo. Věrka

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiło się bardzo świąteczne:) Zastawa jest piękna.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kieliszki na jajo cudowne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jak dla mnie, właśnie ten obrus wszystko psuje, jest dziwnie

    OdpowiedzUsuń
  8. Hello Joanna,
    Very nice and cheerful show your table. It is the season of rebirth and deserve good mood. I appreciate your concern for more pleasure and decor.
    I want to celebrate spring with joy with your loved ones!
    Warm hugs,
    Mia Coman

    OdpowiedzUsuń
  9. Obrus nasuwa mi skojarzenie z ceratä w barze zyskiem obsługi. Na mój gust - a jak wiadomo, o gustach się nie dyskutuje- ten element odstaje od reszty kompozycji.

    OdpowiedzUsuń
  10. Obrus nasuwa mi skojarzenie z ceratą w barze szybkiej obsługi. Na mój gust - a jak wiadomo, o gustach się nie dyskutuje- ten element odstaje od reszty kompozycji.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniały klimat wyczarowałaś! Kwiaty w różnych naczyniach i miejscach oraz dekoracyjne smaczki (ptaszek i kwiatki w wypiekach) to majstersztyk!

    OdpowiedzUsuń
  12. Będzie pięknie i o to chodzi :-) Subtelnie, wiosennie, z lekką nutką lata w tle :-) pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przed chwilą widziałam dekorację w szarości/różu, ale Twoja dekoracja stołu bije tamtą na głowę... wiosennie! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ślicznie :)
    Obrus pięknie ożywił całą stylizację.
    Bardzo ładnie to wygląda.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Otrołęka :) mhhhmmm... moje rodzinne miasto :)
    Jestem cichą wielbicielką Twojego bloga, Asiu, a przy okazji pochłaniania Twoich wpisów okazało sie, ze swiat faktycznie jest bardzo mały bo jak sie okazuje znam Twojego męza :)

    Bardzo chronisz męza prywatnośc :) ale dzieciaczki :) lustro taty :) i nie dało się ukryć :)

    Zyczę Wam Radosnych Świąt Wielkanocnych, dobrego odpoczynku, smacznego jajka, szalonego i wyjątkowego mokrego Śmigusa Dyngusa oraz samych słonecznych, spokojnych i cudownych dni :)

    Pozdrów ode mnie Ostrołękę :)

    Pozdrawiam Wasza całą 5-tkę :*

    OdpowiedzUsuń
  16. ohhhh schön
    der gedeckte TISCH macht richtig gute LAUNE,,,
    meine FAMILIE kommt auch an OSTERN,,
    da freu ich mich schon wieder auf einen schönen TISCH..

    wünsche noch einen schönen ABEND
    bis bald de BIRGIT aus TIROL

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo dziękuję za ten post! Do tej pory bałam się wzorzystych obrusów, a po Twoim wpisie nabrałam odwagi! Pasiasta tkanina wygląda świetnie! Nie jest nudno, nie ma przepychu, jest idealnie! Jutro ruszam na poszukiwania kolorowego obrusu! Dzięki za odwagę! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dekoracje wystrój stołu cudna a jeśli chodzi o obrus to według mnie porażka totalna nie pasuje do klimatu tych Swiat. Czy to na pewno obrus czy zasłona z IKEA? Hmmm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakie to ma znaczenie, czy to obrus, czy zasłona?
      Dlaczego porażka, skoro jest zgodnie z gustem Pani domu?
      Wystroju domu nie powinno się krytykować... dom jest naszym miejscem marzeń... naszych marzeń, nie Twoich! :) Oczywiście może się komuś nie podobać, ale czy to daje jakieś przyzwolenie na krytykę, wytykanie palcem tego co nam się nie podoba? Po co to ? Czemu to ma służyć? Rozumiem, że ma się zrobić nieprzyjemnie? Tak ? No jasne że tak ... ech ludzie :((

      Usuń
    2. Nie chodzi tu o krytykę wiadomo że o gustach się nie rozmawia,ale po to są komentarze pod wpisami by można bylo wyrazić swoje zdanie.Jeśli kogoś to boli to niech nie czyta. Niech stali bywalcy napiszą OH cudnie fantastycznie super ale to nie będzie szczere ...

      Usuń
    3. Reasumując lepsza szczerość niż zakłamanie. Pod blogami jest napisane zostaw swój konwntarz, więc wypowiadaj się za siebie Fuzjo

      Usuń
    4. Zawsze w życiu korzystasz z każdej opcji, tylko dlatego , że ona istnieje ?

      Ciekawy sposób myślenia, i to przedziwne rozumowanie, że skoro jest możliwość komentowania to oczywistym jest, że właśnie należy krytykować. Ludzie powariowali ! NabylI sobie prawo do krytyki bo pojawiła się okazja. W głowach się poprzewracało, mówiąc delikatnie choć ciśnie mi się na usta zupełnie inna część ciała, ale nie będę tu taka wulgarna z szacunku dla właścicielki bloga i jej gości.
      Wyluzuj anonimko :))

      Usuń
    5. Niektórzy to maja dar nadinterpretacji nie oceniaj innych swoja miarą...Pozdrawiam Cie Asiu i przykro mi że są tacy ludzie. Ja chciałam wyrazić tylko swoje zdanie, napisałam swoje zdanie i szczere całkowite jest to że dekoracje i wystrój stołu są przepiękne sama również wyposarzyłam się w białe zajączki i nowe talerzyki deserowe. Obrus mi nie pasuje jestem tradycjonalistką w tych sprawach nie pomyslalabym że komentarz może kogoś urazić.

      Usuń
    6. Witam, od razu zastrzegam, że nie jestem zdublowanym anonimem.Chciałabym odnieść się do dyskusji o wpisach. Nie można w komentarzach do blogów wnętrzarskich wstawiać ocen krytycznych . Powtarzam - NIE MOŻNA!!!!Pięknie! Cudownie! Wspaniale!. Tylko tyle. Niech Towarzystwo Wzajemnej Adoracji będzie zadowolone!

      Usuń
  19. czuję zapach tych frezji przez monitor :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ładna wiosenna dekoracja stołu. Kwiaty śliczne i dodatkowo pachną. Obrus jest świetnym tłem dla zastawy, dekoracji i kwiatów. Serwis bardzo mi się podoba, pozostałe zakupy też ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne naczynia,kwiaty,dekoracje...ale obrus...przytłoczył stół.Jakoś tak piknikowo.Pierwsze co widzę to obrus,obrus.Może pasowałby do nowoczesnej zastawy?Dla mnie mało elegancki.Alicja

    OdpowiedzUsuń
  22. Cudowne frezje w pięknym naczyniu , zastawa stołowa i caly klimat domu . Tylko ten obrus . Wesoły , ale chyba zbyt agresywny do tak delikatnej zastawy.Niechby był wyrazny ale chyba nie aż tak. Serdecznie pozdrawiam świątecznie .
    ps ,a może się mylę i ''na żywo '' wygląda świetnie ?
    marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Anonimowy" - ile razy jeszcze napiszesz o tym obrusie? Wszyscy już się zorientowali, że jedna i ta sama osoba ciągle pisze to samo. Musi ci się bardzo nudzić.

      Usuń
  23. Anonimowy "od pierwszego, zdublowanego" wpisu: widzę kilka głosów krytycznych, takźe od osób podpisujących się imieniem. Skąd Twoja nieuprzejma wobec gościa odpowiedź? Czy zależy Ci tylko na poklasku? Przecież uwaga krytyczna, choć ze wszech miar subiektywna oczywiście, powinna mieć znaczenie. Czy nie po to pokazuje się swoje działania czy dzieła?
    Miłych Świąt życzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę myślisz, że jak ktoś się podpisze "marta" albo "Alicja" to znak, że to różne osoby?! :) No nie wierzę, wystarczyć spojrzeć na sposób pisania, a raczej bazgrania i wiadomo, że to jedna i ta sama osoba :) I jeszcze jedno żeby było jasne - nie chodzi mi o krytykę, ale o pisanie kilka razy tego samego jako różne osoby by właśnie zaistnieć, albo jak to pięknie ujęłaś/eś "na poklasku" :) P.S. Zabawny ten pompatyczny styl wypowiedzi. Miłego! :)

      Usuń
  24. Pięknie bardzooo :))
    Wesołych Świąt :))

    OdpowiedzUsuń
  25. Radosnego Świętowania
    Stół przepiękny:-) Aż mi się frezji zachciało:-)
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  26. Prześlicznie, jestem oczarowana ! Pozdrawiam cieplutko i życze spokojnej nocy <3

    OdpowiedzUsuń
  27. Przepiękne sztućce! Ozdobne i jednocześnie skromne! Bardzo mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ależ fantastyczna feeria barw ! Aranżacja stołu piękna !

    OdpowiedzUsuń
  29. Piękna kolorystyka, cudne kompozycje.

    OdpowiedzUsuń
  30. Pani Joasiu,co się stało z portalem kominkowym? Zainspirowałam się Pani kominkiem.U mnie stoi na honorowym miejscu.Nie widzę go teraz w białym mieszkanku.Pozdrawiam.Małgorzata

    OdpowiedzUsuń
  31. Nie będę się powtarzać, ale jak dla mnie cały ten blog jest megapozytywny:)), cóż święta były krótkie i deszczowe, jaki ma być długi weekend ? Dla mnie : praca, praca... ale też mieszkanie odmieniłam co nieco wiosnoletnio ,są bladoróżowe-błękitne-jasnozielone i biało- szare dodatki (tyle mogę sama zmienić ; nadal kiepsko z moimi planami przemalowywania na "JASNO" wszystkiego.... domownicy nie chcą:( a i sprzątania byłoby więcej, oczywiście dla mnie, bo ja chcę:) Kto wie : nuż przyjdzie od razu lato. Tymczasem te fotki umilają tu zaglądanie. Dajcie Autorce o d p o c z ą ć :)))
    Pozdrawiam, Teresa z Chrzanowa

    OdpowiedzUsuń