wtorek, 6 kwietnia 2021

Kuchenne detale


Witajcie !

Dzisiaj kilka detali naszej ikeowskiej kuchni. 

Kuchnie z Ikei mają pewnie tylu samych zwolenników, co przeciwników, ja po ponad roku użytkowania jestem ich zdecydowaną zwolenniczką:)

Uważam, że jakość lakierowanych frontów jest bardzo ok, są zdecydowanie lepsze w użytkowaniu czy utrzymaniu czystości niż szafki w okleinie mdf. 

Również sam etap planowania kuchni z Ikei jest sprawny i dostępny dla każdego. Ja zaplanowałam i zaprojektowałam naszą kuchnię sama, skorzystałam na koniec jedynie ze zdalnej konsultacji z konsultantem Ikea, żeby mieć pewność, że wszystko będzie pasowało i nie będzie żadnych niespodzianek. Koszt takiej konsultacji, to 99 zł i na pewno warto wydać te pieniądze.

Od początku wiedziałam, jaki charakter ma mieć nasza kuchnia - miała być jasna, przytulna, trochę hampton, trochę sielska i prowansalska, ale nie za bardzo:) Chciałam misz-masz dodatków, ale bazę klasyczną, czyli jasne meble, drewniany blat, białe cegiełki na ścianie i białe, spójne stylistycznie i kolorystycznie agd, dlatego okap, piekarnik i mikrofalę mamy z Ikei właśnie z tej samej serii.

Każdą sieciówkową kuchnię można udomowić pod siebie, nadać jej indywidualnego charakteru, czy stylu takimi dodatkami, kolorami, czy wzorami, na które lubimy patrzeć i które są nam najbliższe.

U mnie takie dodatki pojawiły się powoli i pewnie będą pojawiać się nowe:)

To np. stara żeliwna waga kuchenna, pierwotnie czarna, a którą przemalowałam na biało i która pełni funkcję stojaka na miskę z warzywami i doniczkę z ziołami. 

To też np. obrazek z drzewkiem cytrynowym ustawiony na blacie, czy dekoracyjny drewniany pojemnik na jajka. 

To drewniane deski do krojenia ustawione na blacie, czy po prostu zioła w donicy albo soczewica w szklanym pojemniku.

A ostatnio pojawiła się drewniana ozdobna tabliczka, którą wypatrzyłam na Instagramie u @agatapieknedrobiazgi :)









Poluję też na Dekorii na promocję rolet rzymskich, chciałabym taką w biało-błękitne paseczki lub w ogóle coś z błękitem. Może się uda :)





Bardzo dobrze sprawdza nam się zabudowa ściany we wnęce. Piekarnik na wyższej wysokości, to super rozwiązanie, podobnie jak zabudowana mikrofala. Jeśli planujecie kuchnię i macie tylko taką możliwość, to warto z tego skorzystać. No i szuflada na blachy zaraz pod piekarnikiem:)

W środkowym słupku mamy minispiżarkę, wystarczył tak naprawdę słupek o szerokości 45 cm, żeby pomieścić nasze zapasy jedzenia:) Rzadziej używane zapasy składujemy w szafce nad mikrofalą.

Niedawno też dopiero udało nam się wykończyć szafki w tej wnęce listwami bocznymi i górnymi. Dzięki uprzejmości kolegi Pawła, który poratował nas specjalną piłą udało się je dociąć.


****

Pozdrawiam Was ciepło i czekam na wyższe temperatury, żeby kontynuować prace na działce:)

Asia

33 komentarze:

  1. Bardzo ładna jest ta Wasza kuchnia. Jasna, przytulna, uporządkowana, funkcjonalna. Aż miło ogląda się zdjęcia! Pozdrowienia poświąteczne dla Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ przytulnie...chciałoby się wypić pyszną kawkę w tej kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  3. witam, cudnie, dzięki Pani mam te same uchwyty, mój stolarz twierdził, że nigdzie nie może kupić i przywiózł mi jakieś starocie, podczytując Panią wiedziałam ,że będą w Ikei, i mam . Zapytam skąd ten obraz i rama z cytrynkami , są piękne. Pozdrawiam i chylę czoła za wystrój i gust ogólny. Pozdrawiam z zimnego Krakowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, no proszę, super, ze się udało. Obrazek wypatrzyłam w sklepie internetowym goliathome.pl. Mam takie dwa, jeden z cytrynami, drugi z pomarańczami. Ale uprzedzam, ze to zwykły nadruk, nie malowany obraz...

      Usuń
  4. Dokonalé, moc obdivuji. Jiřina z N.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też jestem fanką mebli z Ikei. Ślicznie prezentuje się Twoja kuchnia, a dodatki tworzą wspaniały klimat:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Máte nádhernú kuchyňu, krásna je, milujem bielu :-)
    Tá roleta je tiež i Ikey? Je krásna.
    Pekné dni,
    A.

    OdpowiedzUsuń
  7. Máte moc krásnou kuchyň,vaše bydlení je celkově moc krásné!Marťa.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zastanawiałam się nad tą kuchnią, podobają mi się fronty, ale kolor mnie nie przekonał. Wolałam bardziej białe, bo ikea ma jednak takie wpadające w żółty, śmietankowe czy jak by je nazwać. Dodatki idealnie dobrane, bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, fronty to nie jest czysta biel, ale mi to nie przeszkadza akurat.Pozdrawiam i dziękuję:)

      Usuń
  9. Dzień dobry, chciałam się dowiedzieć, jak sprawdza się płyta gazowa. Gdyby była pani tak miła i napisała czy mieszczą się na niej duże garnki obok siebie na tych większych palnikach, po lewej stronie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Generalnie płyta jest ok, bardzo łatwo utrzymać ją w czystości, ruszty można wrzucić do zmywarki i umyć. Niestety duże garnki się nie zmieszczą obok siebie, ale płyta ma standardowe wymiary, jak każda inna. Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję za informację i pozdrawiam.

      Usuń
  10. Waga powinna być czarna, przynajmniej jedna rzecz pasowałaby do rusztu na kuchence. Reszta OK.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jest pięknie, gustownie,przytulnie i funkcjonalnie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie ma chyba ważniejszego pomieszczenia w naszych domach, niż kuchnia. Dlatego w jej urządzanie powinniśmy włożyć całe serce. Jednak zapał może nie wystarczyć, aby stworzyć kuchnie idealną.

    OdpowiedzUsuń
  13. Marzy mi się biała kuchnia od zawsze i mam szczerą nadzieję, że po remoncie w wakacje uda mi się uzyskać podobny efekt jak u Ciebie. Inspirujesz! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kuchnia piękna��Czy mogę zapytać skąd cegiełki na ścianie? Pozdrawiam serdecznie ��

    OdpowiedzUsuń
  15. Czasami jakiś drobiazg likwiduje efekt pustki.

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetna jest ta kuchnia! Sama jestem na etapie urządzania swojej, więc przeglądam sobie różne propozycje i inspiracje. Szczególnie wpadł mi w oko ten klasyczny okap, idealnie wpasowuje się w klimat wystroju całego wnętrza.

    OdpowiedzUsuń
  17. Możesz zdradzić, jaki to model piekarnika? Zależy mi na białym, ale nie super nowoczesnym, ale też nie retro. Twój wydaje się być idealny. Przynajmniej z wyglądu ;-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Detale świadczą o jakości każdego projektu. A to wnętrze, jak i jego fotografie, to (pozytywnie) szczyt perfekcjonizmu. I ten biały królik, też robi robotę :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękna kuchnia. Okleina na meblach jest lekko kremowa czy czysto biała? Na niektórych zdjęciach wydaje się jakby była lekko kremowa. Marzy mi się taka piękna i nowoczesna kuchnia.

    OdpowiedzUsuń