niedziela, 17 września 2023

Donice balkonowe

 

Cześć, witajcie!

Trzeba przyznać, że wrzesień rozpieszcza nas w tym roku pogodą i temperaturami, mamy cały czas lato, chociaż poranki i wieczory są już trochę chłodniejsze, ale przynajmniej w Warszawie da się jeszcze posiedzieć na balkonie.

Dlatego postanowiłam odświeżyć look naszego balkonu jeszcze teraz, chociaż planowałam zmiany na wiosnę. Wymyśliłam sobie, że drewnianą wielką donicę wymienię na węższe dwie, ale wyższe. Drewnianych takich nie znalazłam, postanowiłam więc kupić technorattanowe, białe, bo takie mamy meble balkonowe. Zdziwiły mnie ceny wysokich donic, nie sądziłam, że są tak ...wysokie...;) Ale poszukałam trochę, pomierzyłam i udało mi się kupić trochę taniej dwie sztuki ma jakiejś posezonowej wyprzedaży.

 Celem było wizualne uporządkowanie tego całego gąszczu i przy okazji wysprzątanie po lecie wszystkich zakamarków

Tak było przed

 

Tak po

 A tak w trakcie sprzątania...

 

Przy okazji uporządkowałam rośliny, przeschnięte usunęłam albo poobcinałam, dokupiłam typowo jesienne, jak wrzosy i hebe, które mam nadzieję, że przetrwają dłuższy czas. Nowe donice są wysokie, ale wkłady w nich z ziemią są płytsze i mają otwory na spodzie, dzięki czemu woda nie będzie się w nich zatrzymywała. Zależało mi właśnie na takich przepuszczalnych donicach.

 

Ustawiłam też inaczej fotel i zrobiło się przy tym ustawieniu jakoś więcej miejsca.

Jako kropka nad i, to zwykłe lampki na druciku, które wieczorem robią magię;)

Zapraszam:)

****

Pozdrawiam

Asia















21 komentarzy:

  1. Czarodziejka...Tylko podziwiam.Ewa

    OdpowiedzUsuń
  2. Es ist eine gute Wahl, spart Platz und sieht gemütlich aus. Zauberhaft die neue Balkon Einrichtung. Und die Pflanzen und Blumen, wie immer, wunderschön!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Vielen Dank! Da ist wirklich mehr Platz :) Herzliche Grüße!

      Usuń
  3. Cudnie!Po prostu - elegancko i delikatnie, aranżacja roślin jak z projektu architekta krajobrazu!
    Gratuluję umiejętności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Bardzo lubię tworzyć kompozycje z kwiatów balkonowych, zawsze jak kupię kwiaty w doniczkach, to wcześniej ustawiam je sobie "na próbę", żeby wszystko pasowało do siebie:) Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Piękne połączenie lata i jesieni. Te nowe donice są super. Masz bardzo dobry gust. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

  5. A skoro na blogu polecamy sobie tutaj ładne rzeczy do domu, od siebie polecam roślinę:
    https://hotelsgratis.pl/scewola-jak-pielegnowac-i-uprawiac-kwiat-balkonowy-wart-twojej-uwagi/

    Scewola. Zdecydowanie warta swojej uwagi :)

    Swoją droga zdjęcia piękne jak zawsze.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie nie istnieje coś takiego jak standardowa wysokość mebli. Dolne szafki w kuchni mam na wysokości około 100 cm i dzięki temu nie muszę się pochylać przygotowując cokolwiek czy myjąc w zlewie. Natomiast szafkę pod umywalkę w łazience majster zawiesił na tzw. standardowej wysokości i niestety dla wszystkich domowników jest za nisko, bo wszyscy mają wzrost w przedziale 170-186 cm. Poza tym dodałabym gniazdka elektryczne w niektórych miejscach. Reszta wydaje się okej.

    OdpowiedzUsuń
  7. Thanks for sharing your wisdom and expertise with us

    OdpowiedzUsuń
  8. Różne akcesoria przydatne w ogrodzie można zamówić online. Myślę, że przydać Wam się może na przykład taki przedłużacze zewnętrzne: https://dozi.pl/pl/c/Przedluzacze-ogrodowe/825 . Co o tym sądzicie?

    OdpowiedzUsuń
  9. Na Twoim balkonie dzieje się magia.

    OdpowiedzUsuń
  10. Co polecacie posadzić pod oknem? Marzyła mi się lawenda, ale niestety strona północno-wschodnia, prawie przez cały dzień jest cień. Może tawulki z niskimi trawami? Zastanawiam się co będzie najlepiej wyglądało również w takich donicach :)

    Może macie jakieś inspiracje?

    OdpowiedzUsuń
  11. Byłem ostatnio w sklepie meblarskim i widziałem coś podobnego. Stwierdziłem, że sobie usiądę i wczuję się w klimat. Super to się wszystko komponuje. Niby nic skomplikowanego, a a jednak razem tworzy coś pięknego.

    OdpowiedzUsuń
  12. To miejsce które powstało u Ciebie jest rozkoszne. Ja już widzę tam siebie z kawką i książka. To azyl ciszy i spokoju. Wspaniałe.

    OdpowiedzUsuń
  13. No pewnie, że zaglądamy:) Twoje kreacje naprawdę dobrze wytrzymują próbę czasu, a o to ostatnio coraz trudniej. Mnóstwo jest taniego efekciarstwa, które skutecznie przykuwa wzrok, ale z czasem po prostu męczy. U Ciebie na szczęście tego nie ma i pewnie dlatego tak wiele osób lubi tu zaglądać:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Skąd Ty masz energię, żeby to wszystko ogarniać. Wiadomo, że później są efekty w postaci pięknych kwiatów i tak dalej, ale jednak - taka ilość tego wszystkiego chyba by mnie przerosła. Dobrze, że mam tylko kilka kaktusów - to moja ulubiona roślina ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Idealnie pasują tutaj te donice. Wspaniały pomysł.

    OdpowiedzUsuń