piątek, 9 sierpnia 2024

Komoda sosnowa DIY

 
Cześć, witajcie!

Dzisiaj chciałam Wam pokazać prosty patent na surową sosnową komodę. 

Od jakiegoś czasu chodziła za mną wymiana zwykłej białej szafki nocnej, jaką mieliśmy, na drewnianą komodę, ciut większą i ciemniejszą.

 

Przymierzyłam sobie nawet niciak z salonu, żeby zobaczyć, jak takie ciemne drewno tutaj się wpasuje i wiedziałam, że taki ciemniejszy mebel będzie tu dobrze wyglądał.

 

 

Przejrzałam wiele ofert i aukcji w necie i doszłam do wniosku, że najlepiej będzie, gdy zrobię sobie ją sama;)

Znalazłam surową sosnową komodę, akurat w takim rozmiarze i układzie, jakim chciałam, tj. niedużą, z szafką i szufladami, kupiłam wosk (odcień dąb przydymiony) i w jedno popołudnie po pracy powstał taki mebelek:) Surowa komoda też była ładna, taka jasna, naturalna, ale przyciemniona, z całym swoim usłojeniem podoba mi się dużo bardziej.



Do zmiany koloru i zabezpieczenia użyłam wosku Loberon, odcień dąb przydymiony. 

Wosk polecam, nakłada się bardzo łatwo, ale trzeba to robić dość szybko, jak dla mnie ładnie pachnie i szybko schnie. Jest też bardzo wydajny, ja nałożyłam dwie warstwy i zużyłam go niewiele.

Do dokończenia zostały mi jeszcze detale, tj. bardziej stylowe gałki, nad którymi cały czas myślę oraz chciałam ją trochę uszlachetnić np. metalowymi etykietami.



 
Przy okazji zmieniłam też lampy, kiedyś zupełnie nie w moim stylu bo nie białe..:) Lampy wypatrzyłam w Pepco, ładnie świecą, abażur jest porządny, z lnianą strukturą, ale są dość duże i zabierają sporo miejsca na szafce.
Dokupię chyba też jeszcze do kompletu drugą taką surową szafkę, ale węższą. Mam też teraz pretekst do zakupu nowych tekstyliów sypialnianych;)
Dajcie znać, co sądzicie o zmianie, ciekawa jestem Waszych opinii.
 
****
Pozdrawiam  Was serdecznie, ja dzisiaj zaczynam tygodniowy urlop i znowu kierunek Kołobrzeg:)

Asia
 

 











15 komentarzy:

  1. Komoda piękna, dla mnie poprzednie lampki ładniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niciak wygladal w sypialni pieknie ! A komoda i lampa , moim zdaniem , tak sobie ..

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda rewelacyjnie, powiało nowością. Zdolna z ciebie kobieta i pracowita.

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjny kolor..współgra z podłogą i dywanikiem.Ewa

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się ta wersja z ciemną komódką. Jestem ciekawa jaki będzie efekt końcowy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Stylowo i pięknie jak zawsze.
    Mam pytanie, jak nazywa się roślinka w miedzianym naczyniu?
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. The best thing about interior design is variety. To me, the elegant, dark brown antique table next to the bed seems a better choice. Considering the wall panels, the mirror, the whole style of the room

    OdpowiedzUsuń
  8. Moc pěkně si byt vyšperkuješ. Dva dny jsem byla včera a předevčírem ve Waršavě a vzpomínala na tebe! Jiřina z N.

    OdpowiedzUsuń
  9. W moich oczach ta komoda gryzie się stylistycznie z łóżkiem, lustrem... Pierwsza wersja tej sypialni była dla mnie the best, spójna i elegancka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak dopadla tapeta v pokojíčku dcerky? Jiřina z N.

    OdpowiedzUsuń
  11. Moim zdaniem z komodą jest super, myślę że to kwestia proporcji.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dla mnie super,,zarówno komoda jak i lampka, całość świetnie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  13. Komoda sosnowa DIY - Cześć! Dzisiaj dzielę się prostym projektem, jak samodzielnie przekształcić surową sosnową komodę w bardziej stylowy mebel. Zamiast kupować gotowy produkt, postanowiłam zrobić to sama. Kupiłam surową komodę o odpowiednich rozmiarach, nałożyłam wosk w odcieniu "dąb przydymiony" i oto efekt – mebel, który idealnie pasuje do mojego wnętrza. Teraz myślę nad wyborem stylowych gałek i dodatków, które nadadzą jej jeszcze więcej charakteru.

    OdpowiedzUsuń
  14. Komody sosnowe wracają do łask, jeszcze niedawno królowały dębowe które mi osobiście się nie podobały :)

    OdpowiedzUsuń