poniedziałek, 28 lipca 2014

Lato w mieście


Posiadanie działki daje mi możliwość wyżywania się nie tylko ogrodniczo. Mogę do woli ustawiać  doniczki, koszyki i różne kompozycje kwiatowe, na które brakuje mi miejsca w domu lub na naszym minibalkonie. 800 metrów kwadratowych, to spory kawałek ziemi i mnóstwo różnych zakamarków i urokliwych, jak dla mnie, miejsc. Nawet mało reprezentacyjny kąt działki z resztkami skoszonej trawy ma swój urok, jeśli ustawi się obok kosz z kwiatami. 
 Również ogrodowe meble, które zakupiliśmy po staniu się działkowcami wykorzystuję do różnych celów. No bo kto powiedział np., że krzesło ma służyć wyłącznie do siedzenia...:)




Uwielbiam takie ogrodowe aranżacje, nawet jak na chwilę wpadam na działkę, to chcę, żeby było ładnie dla oka:) Obowiązkowo wyciągam białe wiklinowe fotele i biały stolik z Vintage Home. Nawet  krótki odpoczynek w takim otoczeniu powoduje, że ładuję swoje akumulatory:) No i sprawia mi to po prostu ogromną przyjemność.









Mam też patent na ogrodowy kąt z klimatem - to róże i poduchy/obrusy w pastelową kratkę. Plus blaszane konewki i donice. Moim zdaniem, to połączenie idealne:)
Róże są zdecydowanie moim faworytem, jeśli chodzi o kwiaty ogrodowe. Jesienią zaszaleję i obsadzę nimi moje ulubione kąty na działce.










Róże, które posadziłam kilka tygodni temu ładnie się przyjęły, kwitną cały czas. Dosadziłam też przy płocie kilka tuji oraz krzaczek floksów.





A nawiązując do tytułu posta, to lato w mieście też może być fajne. Wczoraj jak klasyczni turyści zwiedzaliśmy Warszawę, zahaczając o fontanny na Podzamczu i Stare Miasto:)






No a dzisiaj po południu rozpoczęłam urlop, niemal całe 3 tygodnie wolnego przede mną...:)) 
Jutro pakowanie, a w środę obieramy kierunek Kołobrzeg:))
Ech....:))

Pozdrawiam serdecznie!

45 komentarzy:

  1. pani joasiu życze udanego spokojnego urlopu...................odwiedzilam ostatnio kołobrzeg i hurtownie MIRPOL o której pani kiedyś wspominała w którymś poście.......rzeczywiście można kupić ciekawe rzeczy, kupilam kilka.................pozdrawiam panią bardzo serdecznie............aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, ze na coś się przydałam:) Też odwiedzę Mirpol na urlopie nie raz na pewno:) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. tak patrzę na te tuje i przypomiało mi sie, że nasze też były takie jak maż je wsadzil... teraz są juz duzo wyższe ode mnie:) daleko stąd macie działeczkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No liczę na to, że tuje się przyjmą i szybko urosną:) Działka od domu bliziutko, 5 minut autem:)

      Usuń
  3. Joasiu nie śpisz;)? Cudnie, że korzystasz z lata, że piknikujesz i pracujesz na działce. Twoja przestrzeń wygląda jakbyś mieszkała tam już z trzy lata;) Ja muszę jakiś piknik zorganizować bo lato ucieka;) Kocham patrzyć na radość Twoich dzieci:) Ja też zaraz wstawiam posta, ale najpierw zatrzymam się u Ciebie... jest tak sielsko. Tego mi brakuje...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Asiu! Dzięki Ci serdeczne! Masz rację, ze lato ucieka, ja próbuję łapać te letnie momenty, bo tak mało ich mamy. Przede mną dość długi urlop, którego potrzebuję. Wpadam zaraz do Ciebie na posta:) Ściskam serdecznie!

      Usuń
  4. Ta działka zrobiła naprawdę wiele dobrego dla Was. Piękne aranżacje! Udanego urlopu Asiu!!! My za tydzień jedziemy do Gąsek k. Mielna. Buźki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A, właśnie bo chyba mnie oko nie myli ... masz nową fryzurę. Świetnie wyglądasz!

      Usuń
    2. Iza, ale Tyś spostrzegawcza:)) Tak, mam nową fryzurę, obcięłam dość sporo.
      Ja przy okazji - jestem zachwycona Twoją altaną marine...!!!!
      Również udanego urlopu Kochana!

      Usuń
  5. Pani Joanno, pięknie na tej działeczce - aż dziw bierze, że jesteście dopiero "początkującymi działkowcami" :) Na tych zdjęciach tak sielsko, anielsko... Bajka!

    OdpowiedzUsuń
  6. Tyle metrów kwadratowych-można pozazdrościć. Nasza ma 36 ale mamy sporo radości przebywając na niej, zieleń i kwiaty pozwalają na złapanie oddechu, wyluzowanie, wtopienie się w ten błogi stan ciszy. Pozdrawiam i życzę udanego wypoczynku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami myślę, ze mniejsza byłaby lepsza, bo ogarnięcie takiej ilości terenu trochę mnie przeraża. No ale za to bez problemu można zagrać w badbingtona:)

      Usuń
  7. Fantastyczne są jeszcze fontanny na dziedzińcu biurowca Metropolitan, na tyłach Teatru Wielkiego. Dorośli mogą wypić pyszną kawę, gdy dzieciaki szaleją dookoła strumieni wody.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowne aranżacje! Wakacje w każdym miejscu mogą być fajne, trzeba mieć odrobinę fantazji :) miłego wyppczynku :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie, słonecznie! Uwielbiam blaszaki, konewki i kwiaty jako połączenie:)
    pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie Pani Joasiu
    mam pytanie, bo też niedawno zakupiłam działkę ogrodową
    nie macie problemu ze złodziejami, też chciałabym ją urządzić w takim sielskim stylu, ale boję się, że będzie przez to przyciągała złodziei i wandalów
    pozdrawiam/Sylwia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tfu, tfu, odpukać... Na razie nic się nie dzieje. Podpytywałam też sąsiadów, kiedyś były kradzieże, ale głównie metalowych części przez złomiarzy. Teraz jest spokojnie. Na zimę oczywiście wszystko pozabieramy.

      Usuń
  11. Przede mną też 3 tygodnie urlopu który spędzę cześć w mieście część nad morzem. Już się pakuję :-). Miłego wypoczynku.

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne ujęcia, chce się być w takim miejscu ;) Widzę, że z dzieciaczków pomocnicy jak się patrzy. Zajrzałam przypadkiem ale zostanę na dłużej i zajrzę nieraz.
    W wolnej chwili zapraszam na mój raczkujący co dopiero blog , pozdrawiam serdecznie - Ania z Maronkowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie Aniu! I dzięki za zaproszenie, wpadłam na chwilę do Ciebie i też zostanę:) Świetna ściana z cegieł w Twojej kuchni...:)

      Usuń
  13. Każdy zakątek widziany Twoim okiem , nabierze uroku . Piękne zdjęcia i aranżację , bardzo relaksujące :)
    Udanych wakacji !

    OdpowiedzUsuń
  14. A wiesz, że właśnie rozważamy poważnie zakup działki. Małej, bo trochę ponad 300 metrów, ale doskonale zagospodarowanej. i tym sposobem Twoje działkowe posty są niczym źródło inspiracji!

    OdpowiedzUsuń
  15. udanego urlopu :) a aranzacje działkowe bardzo klimatyczne :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękno u Ciebie to rzecz tak zwyczajna... Wszystko nabiera uroku:)

    OdpowiedzUsuń
  17. uwielbiam takie letnie kąciki bo choc u mnie w ogród wciąż w fazie realizacji projektu już czwarty sezon to tworze je właśnie na poprawę humoru, żeby oko nacieszyć:) Twoje sa przecudnej urody

    OdpowiedzUsuń
  18. Udanego urlopu :) cały lipiec nad morzem wręcz ukrop i liczę, że sierpień będzie podobny, bo tez przede mną urlop :)
    działeczka pięknieje, świetna fryzura !
    pozdrawiam
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne aranżacje zakamarków ogrodowych:) udanego wypoczynku:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Cudownie stworzony klimat - i po co daleko wyjeżdżać - blisko też może być pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pięknie wykorzystujesz każdy kąt na działce. masz niesamowite oko i rękę.
    Każdy kosz, doniczka pasuje wszędzie, gdzie je ustawisz. Tak to wygląda z zewnątrz ......
    Udanego urlopu życzę
    Dorota

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne lato u Was na działce.. no i w mieście .. Z niecierpliwością czekam na następne posty :) Pozdrawiamy :) Dorota :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Konewka niezwykle malowniczo się prezentuje! Typowe shabby - dla cudo. I cały klimat sielski i błogi. :))
    Buziaczki
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mniało być "dla mnie - cudo" ;)

      Usuń
    2. I nie "mniało" a "miało" :))) ... już nic nie piszę więcej ;)

      Usuń
  24. Ja zaś uwielbiam te Twoje ogrodowe aranżacje oglądać, masz niesamowite wyczucie stylu i świetne pomysły:)) Twój blog to istna kopalnie inspiracji:)) Cudne zdjęcia, rośliny, pięknie u Ciebie po prostu!:)) Uściski wielkie:)

    http://my-homeonthehill.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. a co z działką przez te trzy tygodnie?

    OdpowiedzUsuń
  26. A ja po urlopie ;( ale udało się trochę pomachać pędzlem . Tu, każdy szczegół jest niesamowicie sympatyczny, jak Pani to robi ??? Mam też wiele fajnych zdjęć roślin, zwierzątek:) oraz drobiazgów domowych, szczególnie mojej autorskiej biżu, ale żeby taką fajną, codzienną BAJKĘ umieć opowiadać !
    Pozdrawiam, dużo relaksu i wszystkiego dobrego na i po- urlopie:) Teresa

    OdpowiedzUsuń
  27. Szalonego wypoczynku ...

    Małgosia M
    Aby móc piękniej żyć...

    OdpowiedzUsuń
  28. To cudownie,że masz tą działkę. Taki talent,aż szkoda ,żeby się marnował. Pięknie urządzasz mieszkanie,ale ta działka to czuje, że będzie dopieszczona w każdym calu. Obserwuje postępy , jakie uczyniłaś od momentu jej zakupu i moje szczere gratulacje. Widac, że spełniasz się w tym co robisz. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  29. Lubię, takie ogrodnicze drobiazgi, wyglądają naprawdę cudnie w połączeniu z drewnianymi meblami.

    OdpowiedzUsuń
  30. Widzę nowa fryzurka-cuuudnie:) Edyta

    OdpowiedzUsuń
  31. 800 m... no ja też bym wiedziała, czym się zająć, mając taki ogród. Ja mam 190 m i moim marzeniem jest mieć duży, przestronny ogród, w którym zmieści się wszystko, co bym chciała;)

    OdpowiedzUsuń