środa, 6 lutego 2013

Sofy i kanapy


Witam Was serdecznie. W związku z tym, że oczekuję na dostawę sofy z BRW, którą zamówiłam już prawie miesiąc temu, temat "SOFA" jest mi ostatnio szczególnie bliski. Nasza stara sofa z tzw. ekoskóry  zakupiona ok. 8 lat temu w Wajnert Meble nie przetrwała próby czasu i po ok. 3 latach zaczęła pękać, a cudne obicie po prostu odłaziło płatami od sofy. Przez te wszystkie lata sofę obskubałyśmy po prostu z Weroniką, pod cieniutką jej warstwą była taka dziwna tkanina, do której ta ekoskóra była przyklejona. 
Na poniższym zdjęciu widać resztki ekoskóry w zakamarkach sofy. Ta cała jasna górna część i oparcie są "obrane" z ekoskóry.


Od jakiegoś czasu sofę przykrywałam ogromną białą narzutą. Decydując się na tę sofę liczyłam, że będzie ona praktyczna przy małych dzieciach i rzeczywiście w tym zakresie się sprawdziła. Bez problemu wycierałam z niej wylane Kubusie, czy kakao, wycierałam plamy z czekolady czy z malin. Wystarczyła mokra ściereczka lub gąbka i ewentualnie trochę mydła lub płynu do naczyń. Używaliśmy jej przede wszystkim do siedzenia, do spania służyła tylko gościom. Samo jej rozkładanie jest ogromnym przedsięwzięciem i w tym zakresie jest zupełnie niepraktyczna. Dlatego też teraz priorytetem było to, żeby nowa sofa rozkładała się łatwo, szybko i lekko.
W oczekiwaniu na nowy mebel wrzuciłam do prania białą narzutę, a sofę częściowo przykryłam nową różową o której pisałam w ostatnim poście.




Ze środka pokoju zabrałam też kufer, który stał przed sofą i wcisnęłam go przy sofie, ale w rogu za regałami. Teraz jakoś zrobiło się więcej miejsca, mimo tego, że sam kufer nie jest przecież duży.


***
Szukając sofy idealnej trafiłam na allegro na Pana Waldemara, który jest producentem sof. Sam model sofy, sposób rozkładania, a także ogromna ilość tkanin do wyboru, sprawiły, że byłam bardzo bliska zamówienia sofy właśnie u niego. Niestety sofy są dość duże, model, który wybrałam byłby większy od mojej aktualnej (ponad 250 cm szerokości), więc zagraciłabym pokój totalnie, dlatego też z wielkim żalem zrezygnowałam z zamówienia.
Myślałam o czymś takim:


Podobało mi się też połączenie kilku tkanin, jak na poniższych przykładowych zdjęciach


I te obicia też fajne
 

Uprzedzając pytania o Pana Waldka i jego sofy:) -  informuję, że wystarczy wpisać w wyszukiwarkę na allegro "Orlando" i pojawią się jego sofy i inne meble.

***
Ostatecznie stanie u nas model lekko odbiegający od powyższych, za to o pół metra węższy...
Co tu gadać, nie można mieć wszystkiego i czasami trzeba iść na kompromis. Wybrałam model Don Lux, który wygląda na zdjęciach katalogowych nieciekawie i nie jest sofą moich marzeń:), ale ma, mam nadzieję, inne zalety:)

Ten model, na żywo w sklepie, w sztruksowym ciemnobrązowym obiciu prezentował się zdecydowanie lepiej. Jak już pisałam, wybrałam obicie sztruksowe kremowe, więc poniższa fotka  najbardziej przypomina ten kolor. Cała sofa (siedzisko i poduchy) będą jednolite. No trudno, będę kombinować, żeby wyglądała jak najlepiej:)
 Pozdrawiam serdecznie:)

58 komentarzy:

  1. Wystarczy ściągnać te podłuzne poduchy a w zamian dodac kilka kwadratowych i już Twoja nowa sofa będzie inaczej wyglądać :)
    Buźka !

    OdpowiedzUsuń
  2. Sofy Pana Waldemara rzeczywiście są świetnie ale ta zamówiona przez Ciebie ma pewno będzie prezentować się rewelacyjnie w Twoim M. Ty już będziesz wiedziała jak ją ustawić i udekorować, żeby wyglądała jak najlepiej.
    Pozdrawiam gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja myślałam, że ta stara to taka właśnie z tkaniny i że całkiem spoko :)))
    A co do tej nowej to mam taką z podłokietnikami jak na tych zdjęciach tzn. podłokietniki jako poduszki i powiem ci że to najgorszy koszmar i już nigdy więcej takiej nie wezmę - wolę jak podłokietniki są wbudowane w konstrukcję mebla. Ciągle się przesuwają, spadają i w ogóle :-/ Jeśli się zdecydujesz to albo od razu je usuń albo pomyśl o doszyciu jakiegoś rzepa, żeby były nieruchome. A ogólnie to spoko i nie chciałam cię zniechęcać :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Asiu, miałam taką kanapę kiedyś jak tę, którą zamówiłaś. Nie byłam zadowolona:-( przede wszystkim, twarde plecy i te poduchy, które przynajmniej dla mnie nie były wygodne...nie mogłam się wygodnie oprzeć.Chyba, że dołożysz jeszcze jakieś...Teraz mam ektorp i najważniejsze,że mogę się wygodnie rozsiąść i "wtopić" w poduchy...
    Pozdrawiam Ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  5. Asiu a ja mam niemalze identyczna sofe jak ta Twoja stara, tylko, ze moja jest z materialu. A wlasciwie mam dwie sofy bo 3+2. Niestety moja tez juz sie zuzyla, zwlaszcza jedna ta wieksza trojeczka i tez musze pomyslec o nowej sofie. Acha moje sofy nie sa rozkladane. To jednak inny model, ale wizualnie prawie jednakowe. ;-) Ja tu o starych sofach a tymczasem czekam na Twoja nowa. Jestem pewna, ze Ty juz ja przystosujesz na swoje i rodziny potrzeby i wygode oczywiscie. :-)
    Asiu jeszcze tylko slowko. Wpisalam Ci sie juz na Twojej stronie "O mnie", ale tutaj tylko tak szybciutko chce napisac, ze jestem u Ciebie nowa i ze jestem zachwycona Twoim mieszkankiem i bede czestym gosciem. :-)
    Pozdrawiam. :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj,
    mam identyczną kanapę, jak na Twoim ostatnim zdjęciu. Nawet poduchy z tej samej tkaniny:) Ja używam jej jako łóżka sypialnianego i jest cały czas rozłożona. Mogę powiedzieć, że bardzo wygodna do spania. Poduchy nie były potrzebne i je oddałam. Myślę, że będziesz zadowolona:)
    Pozdrawiam,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  7. My też mamy sofy z eko - skóry i to dwie stoją naprzeciw siebie, bo nie chciałam foteli.Masakra- po 3 latach wyglądają jakby miały co najmniej 20! Eko-skóra pęka na potęga, ale zgadzam się przy dzieciach jest super, pod tym względem się sprawdza:) Ale czekam lat, kiedy pójdą w odstawkę i kupię z materiału:)
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Z wielkim zainteresowaniem czytam ten post i wszelkie komentarze, bo stoję dokładnie przed tym samym problemem co Ty!sofa z ekoskóry obłazi, zniszczona itd, zastanwiamy się nad nową albo nad ewnetualnym uszyciem nowych pokrowców do tej starej (trudno znaleźć kogoś, kto uszyje mi to co chcę...)czekam na efekt końcowy Twojej zamiany, znając Ciebie i Twój świetny gust na pewno będzie wszystko super pasowało!pozdrawiam, stała czytelniczka:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sofy z Allegro - cudne, zwlaszcza ta aksamitna, sliwkowa... cudo!!!! ...ale i twoj wybor jest dobry, fajny ksztalt i mily w dotyku sztruks!!!Czekam na zdjecia!!! Ja mam dwie kolonialne ze skory (prawdziwej) - maja juz 10 lat i tez powoli myslimy o wymianie. Sprawdzily sie w 100%- latwe do utrzymania czystosci, praktyczne- jedyny mankament - nie sa rozkladane do spania, wiec nie posluzyly za dodatkowe legowisko ;P
    pozdrawiam cieplo
    ania

    OdpowiedzUsuń
  10. A już myślałam,że to nowa sofa,czekam z niecierpliwością;))Na pewno, będzie ładnie,Ty już tak zrobisz,żeby było fajnie;))

    OdpowiedzUsuń
  11. Straszliwie jestem ciekawa, jak sofa będzie wyglądać w twoim mieszkaniu! Na zdjęciach wygląda na wygodną i bardzo uniwersalną :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kochana!

    Wygląda mi że ta sofa będzie miała niewygodne plecy:( Poduszki się wygniotą i będziesz czuła pod plecami dechę. Już taką wersję przerabiałam. A tak szczerze mówiąc - oczywiście to Twój wybór.....ale ta sofa ni jak nie pasuje mi do Twojego wnętrza....może się mylę . Na pewno "czarno" to widzę a Ty wyczarujesz z tego jakieś cudeńko:)
    Pozdrawiam Patti

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne sofy pan Waldek robi, takie pałacowe... sofa z brw nie czaruje ale wiem że ma 2 zalety: łatwo się rozkłada i wygodnie się na niej śpi( rodzice chłopaka mają w domu 3 takie sofy i są ok). natomiast siedzenie na nich w dzień może nie być super wygodne, potrzeba będzie zapewne dodatkowych poduszek. ps.widziałam że byłaś w weekend w Ostrołęce, ja tez miałam być:) na zjeździe wspólnotowym...niestety się pochorowałam. A jak zobaczyłam narzutę którą tam upolowałas to podwójnie żałowałam:) marzy mi się taka! pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajne sofy, ale z doświadczenia wiem, że plecy tej sofy są twarde. To znaczy, nie mam pojecia, czy akurat w tej! Ale u siebie i u kilku osób, które znam, są podobne i niestety to oparcie jest twarde, co jest totalnym bezsensem, przecież się o to opieramy. U mnie sie da oprzeć wygodnie o poduszki, ale np. mój narzeczony ma je TAKIE wielkie, że nie da się siedzieć...

    Co do beżowego sztruksu, to osobna historia. Własnie, jakieś 2 miesiące temu z dużego pokoju moich rodziców wyleciała beżowa (coś jakby sztruksowa) sofa - strasznie się brudziła -.-' no wyprać się tego nie dało, bo wszystko by wsiąkało, jedynie fotele jakoś jakoś, ale generalnie nie polecam tego koloru. Jest PIĘKNY i sama chciałabym calutki pokój w bieli, ale w praktyce się nie spełnia :(

    OdpowiedzUsuń
  15. SOfy Pana Waldka pięknie...niestety nie mogę ich znaleźć na allegro.
    Proszę o linka bo szukałam czegoś takiego do pokoju dziennego w stylu glamour!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Niestety nie można mieć wszystkiego.
    Jestem pewna że sofa którą zamówiłaś będzie ślicznie wyglądać u Ciebie :)
    Czekam na dostawę :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam, eko - skóra jest praktyczna, to fakt, ale bardzo szybko się kruszy, my mieliśmy sofy Gawina, przez rok były praktycznie nieużywane, bo nie mieszkaliśmy w naszym mieszkaniu, potem zaczęliśmy je użytkować (a muszę dodać, że nie mamy dzieci) i sukcesywnie powycierały się niestety, szkoda, bo sofa sama w sobie była bardzo wygodna.
    Twój wybór podoba mi się:)
    Zresztą całe mieszkanie masz klimatyczne.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. :)
    Moja eko-skóra poszła tydz temu na śmietnik zrobiło się z nią to samo.
    Myślę ,że Pani dokonała dobrego wyboru z powodu tego iż sofa ,a w sumie wersalka nie jest dzielona uważam ,że to duży plus.Jest całkiem ładna i bardzo praktyczna.

    OdpowiedzUsuń
  19. Przyznam, że kanapa nie bardzo mi się podoba:( Jestem jednak pewna, że tak ustawisz i udekorujesz że będzie cudnie. Akurat także jestem w temacie kanapowym, ponieważ od miesiąca cieszę się nową i pomimo trzyletniego dziecka zdecydowałam się na wymarzony ektorp i to nawet biały! I przyznam, że czyszczenie jej napewno będzie łatwiejsze niż starej ciemnogranatowej.
    Dodam, że choć mało się udzielam to zawsze z ogromną niecierpliwością czekam na nowy post. Mieszkanie Twoje jest piękne. Białe, ale takie cieplutkie czego brakuje większościom prezentowanych na innych blogach.
    No i jeszcze wszystko przy trójce dzieci. Naprawdę podziwiam:)))
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Też jestem posiadaczką wybranego przez Panią modelu. Wybrałam ją głównie ze względu na dużą powierzchnię spania, gdyż śpimy na niej codziennie. Tę funkcję spełnia super, jest bardzo wygodna i równa:) Niestety po złożeniu już trochę mniej wygodna, ale ogólnie jestem zadowolona. Z przyjemnością zobaczę aranżację tej sofy u Pani w salonie:) Piękne ma Pani mieszkanko!
    Z przyjemnością tutaj zaglądam.

    OdpowiedzUsuń
  21. super sofy:) mam jedno pytanie czy regały w pokoju są robione na zamówienie czy można je kupić bo takie szukam.
    Dziękuję z góry za informacje.
    Proszę na meila: cwybea@wp.pl
    A tak w ogóle jest tu pięknie:)))całuski:)))

    OdpowiedzUsuń
  22. współczuję, od 15 lat się z nią męczę. do spania za twarda do siedzenia za twarda, oparcie za niskie, do wyglądania eh te poduszki tylko do zdjęcia. tylko rozkłada sie łatwo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam taką samą w poprzednim mieszkaniu i zgadzam się całkowicie :( Największa zaleta to łatwe rozkładanie. Wady: poduszki spadają, z poduszkami siedzi się bardzo płytko, bez poduszek za plecami twarda i bardzo niska deska. Po rozłożeniu po jednej stronie jest miękko, ale druga osoba ma twardą deskę. Nasza miała jeszcze tam gdzie podłokietniki trochę naddane gąbki, więc jak ktoś wysoki się położył to mu było niewygodnie.

      Usuń
  23. Ta fioletowa skradła me serce:) Też słyszałam od znajomej, że poduchy się nie sprawdzają. Najlepsza jest tradycyjna sofa z dużymi poduszkami z tyłu, takimi bardziej stałymi, albo całkiem stałym tyłem.

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękne te sofy Pana Waldka! :)

    OdpowiedzUsuń
  25. chyba ciężko bedzie się na niej wygodnie oprzeć :(

    OdpowiedzUsuń
  26. Mnie się nie bardzo podoba nowa kanapa:-( Ale może jest praktyczna i w obiciu ze sztruksu będzie się ładnie prezentować, do mnie nigdy nie przemawiały podłokietniki po bokach- lubią ciągle spadać- dobrze pomyśleć o rzepach. Mieszkanie jest po prostu cudowne, delikatne i baaardzo kobiece:-) Pozdrawiam!:-)

    OdpowiedzUsuń
  27. szkoda,że poprzednia sofa się już wysłużyła bo najbardziej mi sie podoba ze wszystkich prezentowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Kanapy a allegro super - bardzo ładne ale doskonale rozumiem, że musiałaś przyoszczędzić na miejscu. Sama mam dwópokojowe mieszkanie i 2 dzieciaków - więc duży pokój robi za sypialnię. Dlatego dokonując wyboru kanapy - 3 lata temu, to na co patrzyłam przede wszystkim - to na wygodne spanie. Nie chciałam żadnych wersalek czy sof, którą masz obecie. Zdecydowałam się na podobną do tej, którą teraz zamówiłaś. Z tą różnicą, iż moja ma boki - co uważam za dużą zaletę, poduszki nie spadają. Początkowo miała 3 poduchy służące za oparcie, jednak ostatnio przerobiłam je na 4. Dziewczyny piszą, iż "plecy" kanapy są twarde - mojej nie. Więc co producent - to inaczej. Choć uwielbiam jasne kolory, my zdecydowalismy się na ciemna kanapę, dopiero teraz rozjaśniłam ją poduszkami.
    Mam nadzieję, że będziesz zadowolona z wyboru.

    OdpowiedzUsuń
  29. Kanapa jest juz kupiona i narzekanie, ze brzydka nic nie pomoze. Chyba najlepszym wyjsciem jest calkowite zakrycie jej narzuta zeby nie szpecila wypielegnowanego i naprawde ladnego mieszkania.
    By

    OdpowiedzUsuń
  30. Wybór sofy nie jest łatwy, wiem coś o tym! Po miesiącu poszukiwań skapitulowałam i kupiłam ikeowską ektorp. Ciekawa jestem jak ta będzie Wam służyć...
    pozdrawiam!
    marta

    OdpowiedzUsuń
  31. Niestety ja mam taką sofę i choć rozkłada się ją błyskawicznie kompletnie nie nadaje się do siedzenia ( jest strasznie płytka, nie ma gdzie rąk oprzeć)- jednym słowem tragedia. Oby wam przypadła do gustu:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja też mam podobną sofę i niestety nie jest wygodna :/

    OdpowiedzUsuń
  33. Dobra, dzięki przekierowuję się na allegro na Orlando:) Edyta

    OdpowiedzUsuń
  34. Joasiu czekam wraz z Tobą z niecierpliwością na ta kanapę.Będziesz na pewno zadowolona bo cóż innego pozostaje :))) klamka zapadła,kasa wpłacona.
    Pozdrawiam słonecznie i czekam na wpisik.

    OdpowiedzUsuń
  35. Chyba jednak nie wystarczy tak wpisać nie mogę znaleźć:(Edyta

    OdpowiedzUsuń
  36. Edyta, spróbuj tutaj: http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=orlando

    OdpowiedzUsuń
  37. Jak jedna z Pań napisała,że męczy sie z kanapą już 15 lat -to powiem Ci Joasiu ,że bardzo porządną kanapę wybrałaś:)))pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  38. Również jestem w trakcie szukania jakiejś ładnej i wygodniej sofy, która spełni także funkcję łóżka. W sumie bardziej myślałam o czymś narożnym, ponieważ daje to dodatkowe siedziska w razie potrzeby. Pewnie zaglądnę do Pana Waldka, a nóż znajdę coś dla siebie! :)

    OdpowiedzUsuń
  39. ja już mam swojego wymarzonego EKTORPA

    OdpowiedzUsuń
  40. Czekam z niecierpliwością na kolejne zdjęcia, i zapraszam do mnie.
    http://mymilka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. Super kanapowy post!!! Nie moge doczekać się nowej kanapy u Ciebie...

    OdpowiedzUsuń
  42. Eh, a u ciebie znowu tak pięknie:)

    OdpowiedzUsuń
  43. Asiu, jesteś wielka z podzieleniem się namiarem na Pana Waldka. Do tej pory myślałam, że skazani jesteśmy na oklepanego Ektorpa a tu taka niespodzianka, te sofy są rewelacyjne! Teraz tylko czekam, aż mi się ten włoski narożnik rozpadnie, chyba będę musiała mu pomóc;)
    Pozdrawiam raz jeszcze i dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
  44. Witam ! Tu Waldek producent ORLANDO i innych mebli tapicerowanych !
    Zapraszam na allegro , Facebook . Orlando to nasz rodzynek który cieszy się ogromnym powodzeniem w kraju i za granicą . Dziękuję bardzo za miłe słowa wszystkich odwiedzających tą stronę !!! Pozdrawiam !

    http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=11719348


    https://www.facebook.com/MebleTapicerowaneValldi?ref=ts&fref=ts


    OdpowiedzUsuń
  45. Ta pierwsza jest rewelacyjna ;) Chociaż pewnie problematyczne jest jej czyszczenie (jasne bardzo się brudzi), ale chyba warto się pomęczyć dla takiego wyglądu. W takim klimacie można jeszcze kupić coś takiego - sofa rozkładana do spania

    OdpowiedzUsuń
  46. Jeśli szukacie oryginalnych sof o wyjątkowej jakości to polecam zerknąć na sklep Sofami.pl. Ja u nich kupiłam 3 osobową i jestem bardzo zadowolona, jest ekstra!

    OdpowiedzUsuń
  47. Świetny artykuł! Ja aktualnie polecam meble biurowe oraz sofy od Chairman Warszawa.
    Genialne sofy znajdziecie na https://www.chairman.pl/sofy Wszystko na wymiar i na każdą kieszeń!

    OdpowiedzUsuń
  48. świetny ten blog i ciekawe treści

    OdpowiedzUsuń
  49. Ten wpis jest bardzo ciekawy

    OdpowiedzUsuń
  50. Super w wnętrzu wyglądają sofy posiadające jakiś motyw lub wzór.

    OdpowiedzUsuń
  51. Ta czarna sofa wygląda genialnie. Myślę ze super dopełniła by mój salon.

    OdpowiedzUsuń
  52. Bardzo ciekawy a zarazem oryginalny styl.

    OdpowiedzUsuń
  53. Ciemna sofa super się prezentuje.

    OdpowiedzUsuń
  54. Te inspiracje dotyczące sof są bardzo pomocne.

    OdpowiedzUsuń