wtorek, 20 grudnia 2016

Stół świąteczny w bieli


 Witam Was serdecznie! Zostałam kilka tygodni temu zaproszona do konkursu "Magia świąt wokół stołu", organizowanego przez portal Wnętrze i styl i firmę Fusionsystem.
 
Wiecie, że czasu u mnie jak na lekarstwo, na dodatek na święta wyjeżdżamy, więc nie miałam czasu i potrzeby stylizowania stołu świątecznego. Bardzo lubię takie zajęcia i żałuję, że nie mam np. całego wolnego słonecznego dnia, który mogłabym spędzić samotnie w naszym M i pobawić się w różne stylizacje.
Ale zaproszenie do konkursu mnie zmobilizowało i postanowiłam wystylizować swój magiczny stół. 

Jak na biały domek przystało, postawiłam na biel. Konsekwentnie. Z dostępnych w moim kredensie i magicznym kufrze przedmiotów wybrałam te białe i do bieli najbardziej zbliżone.
Pomysłów kolorystycznych na Boże Narodzenie jest mnóstwo i wiele kusi, ale to właśnie konsekwentna biel, wg mnie, jest najbardziej tradycyjna i adekwatna do tych świąt. 

Jest więc biała zastawa ze złotą obwódką (nasz prezent ślubny:), jest czyściutki biały obrus (Home&You), który urozmaiciłam bawełnianą koronkową zazdrostką, ale równie dobrze można wykorzystać koronkowy bieżnik, czy koronkowa serwetę, no i jest oczywiście opłatek. 

W roli świeczników wykorzystałam po prostu ikeowskie kieliszki, duże i małe na tealighty, które rewelacyjnie się sprawdzają w tej roli. Żeby ładnie wykończyć bok stołu położyłam i przymocowałam na brzegu choinkowe gałązki, na których powiesiłam białe szyszki. 
I krzesła dostały najprostszą z możliwych ozdób - również choinkowe gałązki z białymi szyszkami przymocowanymi wstążką.

Przy każdym nakryciu dodałam malutką gałązkę cyprysika z białą gwiazdką, które ładnie ożywiają stół. 
Na środku - nietypowo - szklane naczynie z białymi różyczkami - może nietypowymi w Boże Narodzenie, ale bardzo wdzięcznymi.
Nie chciałam też zastawiać stołu dekoracjami, bo przecież musi się na nim znaleźć miejsce na potrawy i przede wszystkim musi się przy nim wygodnie i komfortowo siedzieć:)

Z pewnością nasz tegoroczny stół wigilijny będzie w tym roku biały...:)

No to zapraszam na ogromną ilość zdjęć:)
Pozdrawiam ciepło!!!






















49 komentarzy:

  1. Tak świeżo a jednak i tradycyjnie zarazem. Bez zadecia. Po domowemu ale i odswietnie. Po prostu pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem oczarowana, pięknie. Joasiu dla Ciebie i całej rodzinki Radosnych Świąt i wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku. Pozdrawiam Kama

    OdpowiedzUsuń
  3. Powiem krótko, przepięknie. Asiu zazdroszczę tobie zmysłu dekoratorskiego, masz niesamowite wyczucie smaku:-)
    Bardzo gorąco pozdrawiam i życzę zdrowych i pogodnych świąt dla całej twojej rodziny.
    Grażyna

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepięknie! Asiu życzę powodzenia! Bardzo, bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jest idealnie! Takiej dawki inspiracji potrzebowałam! Biały obrus to jednak w tym roku nie dla nas, ponieważ Malutka wszystko ściąga i trzeba odpowiednio zadbać o jej bezpieczeństwo. Za to już wiem, że też będzie na biało oraz zamiast czerwonej gwiazdy bożonarodzeniowej postawie piękne, delikatne, białe różyczki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zastawa to moja kochana Iwona z chodzieży, jest ponadczasowa i zawsze można do niej coś dokupić. Ślicznie się prezentuje u Ciebie.

    pozdrawiam świątecznie Ala

    OdpowiedzUsuń
  7. Niby wszystko fajnie,ale........To nie jest niestety stół moich marzeń.Życzę powodzenia w konkursie,no i najważniejsze:Wesołych Świąt Tosia

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie nakryty stół. Biel jak zwykle prezentuje się rewelacyjnie.
    Przy okazji życzę całej Pani rodzinie wszystkiego najlepszego i co najważniejsze Błogosławieństwa Bożej Dzieciny na cały nadchodzący nowy rok.

    OdpowiedzUsuń
  9. Na świątecznym stole serwetki powinny być tekstylne a sztućce ułożone po obu stronach talerza.
    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mogę zapytać dlaczego?

      Usuń
    2. Są pewne zasady (coraz częściej niestety łamane) jak np. strój odpowiedni do filharmonii czy teatru, zasada pierwszeństwa, zwroty grzecznościowe. Na uroczystych kolacjach nie podaje się papierowych serwetek, one są odpowiednie na codzienny obiad czy piknik. Sztućce do przystawek, zupy, ryby i/lub mięsnego dania układa się na stole wcześniej i są one umieszczone po obu stronach talerza, tak aby prawą ręką wygodnie sięgnąć po nóż lub łyżkę a lewą po widelec a nie przekładać sztućców z ręki do ręki. Pozdrawiam.

      Usuń
  10. O...jak pięknie! Klimatycznie i bardzo elegancko- tak jak lubię :-)
    Wesołych Świąt!
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  11. Dla mnie królową Swiąt Bożego Narodzenia jest ponadczasowa czerwień. Ładnie ale typowo weselnie gdyby nie te igliwia, można by było się pomylić co do okazji. Serwetki świąteczne oczywiście tekstylne.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dla mnie królową Swiąt Bożego Narodzenia jest ponadczasowa czerwień. Ładnie ale typowo weselnie gdyby nie te igliwia, można by było się pomylić co do okazji. Serwetki świąteczne oczywiście tekstylne.

    OdpowiedzUsuń
  13. Asiu jest talerz głeboki, spistrzegawcze oko zauważy brak łyżek do zupki grzybowej czy barszczyku. By było elegancko sztućce nóż i łyżka po prawej stronie widelec oczywiście z lewej a do tego pięknie zlozone tekstylne serwetki oczywiście.

    OdpowiedzUsuń
  14. Różyczki to tzw. niewypał.

    OdpowiedzUsuń
  15. Sztućce, jak wyżej i serwetki jednak koniecznie w tak uroczystym , wyjatkowym dniu -tekstylne.
    Ale , oczywiscie ,najwazniejsza jest dobra atmosfera.
    Pięknych Świat i szczęsliwego Nowego Roku ! Marta

    OdpowiedzUsuń
  16. Ślicznie Asiu. Zdrowych i wesołych świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wesołych Świąt w gronie rodzinnym. Ps.Czekamy Asiu na zdjęcia przedpokoju w tej cieplejszej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Biel jest zawsze piękna :) Wesołych świąt

    OdpowiedzUsuń
  19. ale... Alicjo :) Asiu zajrzyj koniecznie. Pozdrawian Joanna

    OdpowiedzUsuń
  20. Biel jest ponadczasowa i trudno przypisywać ją tylko do uroczystości weselnych. Też uważam że jest pięknie, uroczyście i rodzinnie.
    Wesołych Świąt Kochani. Tworzycie wspaniałą Rodzinę.
    Pozdrawiam. Ola M.

    OdpowiedzUsuń
  21. Strasznie smutno na tym stole.

    OdpowiedzUsuń
  22. Wygląda niezwykle elegancko i pasuje do Waszych klimatów. Pozdrawiam serdecznie życząc Wesołych Świąt

    OdpowiedzUsuń
  23. Pięknie to przygotwałaś!!

    OdpowiedzUsuń
  24. Jakbym miała taki stół na święta, to bym gości poprosiła o ubranie się na biało, żeby nie popsuli efektu :) A tak na serio to zawsze się zastanawiam, gdzie pośród tylu dekoracji zmieściłabym wszystkie dania :)
    Wesołych Świąt pełnych radości i miłości życzę!

    OdpowiedzUsuń
  25. Biel i zieleń tworzą piękny duet. Podziwiam, bo stół wygląda magicznie. Pozdrawiam i życzę spokojnych, zdrowych i rodzinnie spędzonych świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  26. White and very very lovely...
    MERRY CHRISTMAS to you!
    Love from Titti

    OdpowiedzUsuń
  27. Przepiękny stół:-) Proste dekoracje są najpiękniejsze:-) Urzekły mnie stroiki na krzesłach-ślicznie!
    Radosnego Świętowania
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  28. pięknie! cudnie! będę się inspirować

    OdpowiedzUsuń
  29. Jakbym dekorowala krzesla to wszystkie a nie tylko dwa.

    OdpowiedzUsuń
  30. Przepiękne dekoracje! Na pewno wielką przyjemnością było usiąść do tak udekorowanego stołu!

    OdpowiedzUsuń
  31. Przepiękne świąteczne wnętrze :) Na zewnątrz nie ma śniegu, więc chociaż u ciebie w domu jest biało! :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. Niesamowite dekoracje, pięknie i inspirująco. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  33. Stół przyjemny w odbiorze, tylko gdzie miejsce na dania świąteczne? To zawsze jest problem tych wszystkich stylizacji...

    OdpowiedzUsuń
  34. Pieknie to wszystko wymyslilas, Joasiu. Jest bialo, a jednoczesnie przytulnie. Galazki i szyszki jednoznacznie wprowadzaja klimat Bozego Narodzenia. Daj nam znac, jak i Ty bedziesz znala wyniki konkursu.
    Trzymam kciuki!
    Asia

    ______
    mojemagiczne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Na tym stole zostały złamane wszystkie zasady,jakie są możliwe!Totalnym przegięciem jest położenie papierowych serwetek.Musisz się jeszcze dużo nauczyć.Tosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to nie restauracja, nie przesadzaj, pokaż swój stół

      Usuń
  36. bardzo ładnie w bieli....

    OdpowiedzUsuń
  37. W wielu restauracjach Dekoratorki do wystroju używają papierowych serwet np. Dekoracji weselnych takze dla mnie jest Ok.
    Grażyna

    OdpowiedzUsuń
  38. Po prostu nie rozumiem,nie rozumiem oburzenia komentujących.Miał to być stół na konkurs.Niestety ma duże braki.Czy to stół w domu czy w restauracji odświętny stół musi trzymać sie pewnych obowiązujących kanonów.Brak wszystkich potrzebnych sztućców,papierowe serwetki,ułożenie naczyń,ozdobione nie wszystkie krzesła etc etc...i jeszcze jak to ktoś wcześniej napisał stół jest po prostu smutny Alicja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie uważam , żeby biel była smutna

      Usuń
  39. Dziewczyny, dziękuję za wszystkie komentarze - i te bardzo pozytywne i te krytyczne:)
    Rzeczywiście, macie rację, zabrakło na stole łyżek (!), źle ułożyłam sztućce i serwetki powinny być z materiału.
    Na swoje usprawiedliwienie mam tylko to, że stół aranżowałam w ostatniej chwili, pomiędzy powrotem z pracy, pakowaniem i wyjazdem na święta. Pomiędzy biegającymi dziećmi i psem:) O łyżkach zupełnie zapomniałam, a serwetek materiałowych jeszcze się nie dorobiłam (!). Ale to oczywiście mnie nie usprawiedliwia, bo rzeczywiście na świątecznym stole wszystko powinno być na tip-top.
    Ale - myślę, że to też żadna zbrodnia-że te serwetki, że widelec i nóż po jednej stronie, że o łyżce zapomniałam i nikt na tym nie ucierpiał. Jak na bloga wnętrzarskiego przystało, chciałam pobawić się aranżacją, dobraniem dodatków, naczyń. To też nie była sesja kulinarna, więc oczywiście zabrakło potraw.
    Ktoś wspomniał, że stół smutny, ktoś, że jak weselny. Może i tak.
    Ale ja miałam taki właśnie pomysł na tegoroczną aranżację.
    A człowiek uczy się całe życie i z pewnością Wasze uwagi zapadną mi w pamięć:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joasiu, z pewnością duzą cześć komentarzy negatywnych podyktowala zwykła zazdrość.
      Pozdrawiam
      A.

      Usuń
  40. Thông tin về địa chỉ dụng cụ bạc bịp uy tín hàng đầu tại thành phố Hà Nội.

    OdpowiedzUsuń
  41. Chung cư the garden hill 99 trần bình dự án hot tại khu vực phía tây được xây dựng bởi chủ đầu tư BIDGROUP dự án toạn lạc tại số 99 trần bình, mỹ đình II, nam từ liêm hà nội. Mọi thông tin chi tiết về dự án the garden Hill xin vui lòng ghé qua website: http://hailongland.vn/thegardenhill/

    OdpowiedzUsuń
  42. Bardzo ładny ten stół podoba mi się ta biel aż bije. Na prawdę super taki stół wigilijny mógłby być u nas w domu na święta.

    OdpowiedzUsuń