czwartek, 31 marca 2022

Tekstylia do sypialni

Witam Was ciepło w ten zimny wiosenny dzień;)

Pomimo tego, że mamy już kalendarzową wiosnę, to temperatura nas nie rozpieszcza. Po kilku cieplejszych dniach i otwarciu sezonu balkonowo-działkowego musiałam się wstrzymać z pracami ogrodowymi. U nas na działce pobojowisko, jesienią dziki zryły nam trawnik, więc jest mnóstwo nierówności, dołków i pagórków, a teraz Paweł rozwalił betonowe murki, które zastaliśmy jeszcze po poprzednich właścicielach, więc mamy dodatkowo kupę gruzu. Ale jest okazja do porządków, ogarnięcia wszystkich kątów na działce, szczególnie jak mamy teraz zdecydowanie mniejszy teren do dyspozycji. Czekamy więc na cieplejsze dni i będziemy działać.

A póki co ogarniam domowe kąty:) 

W przedpokoju udało mi się położyć do połowy ścian tapetę w kratę, a w sypialni planuję tapetę w szerokie biało-beżowe pasy. Po dwóch latach patrzenia na miętową tapetę w adamaszkowy wzór mam szczerą chęć zamienić ją na coś bardziej stonowanego i prostszego. No tak to jest z takimi wzorami... Ale zanim znajdę wolną chwilę i się za to zabiorę, to pewnie minie trochę czasu. Dlatego już teraz postanowiłam lekko zliftingować wygląd sypialni dodatkami i tekstyliami.

Sypialnia, to przede wszystkim łóżko, a jak łóżko, to pościel. Znaleźć dobrą i ładną pościel nie jest wcale tak łatwo. Jest mnóstwo pościeli w krzykliwe wzory i mocne kolory i zupełnie tego nie rozumiem, czemu jest tak mało ofert z pościelą gładką, w jasnych, czy stonowanych kolorach. 

Udało mi się znaleźć taką pościel na FAVI.pl  

Dzięki współpracy z tą wyszukiwarką mebli i dodatków trafiłam na szeroką ofertę tekstyliów do sypialni, w spokojnych, gładkich wzorach, na których mi zależało.


Zdecydowałam się nie na gotowy komplet pościel, a na miks. Poduszki w różnym rozmiarze są białe z delikatnymi szarymi paseczkami i z szarą lamówką, a kołdra jest szara z białą lamówką. Do tego dobrałam adamaszkowe prześcieradło z gumką w takim samym wzorze, jak poduszki. Materiał, z którego uszyta jest pościel jest miękki i bardzo przyjemny w dotyku, a lamówki dodają elegancji pościeli. Poszewki i poszwy są oczywiście zapinane na zamek, który jest tak wszyty i ukryty, że go nie widać, to dodatkowy duży plus, bo nie lubię pościeli, która nie ma zapięć.


 

 

Żeby urozmaicić tę biel i szarość pościeli dodałam kolorowe poduszki, które łatwo zmienić, gdy wzór się znudzi. Te kolorowe w kwiaty i ptaki oraz tę kremową podłużną również znalazłam na Favi.pl.  

Plusem takiej wyszukiwarki jest szeroka oferta różnych sklepów i producentów, których czasami trudno znaleźć, jak szukamy czegoś konkretnego. 

Często dostaję pytania, gdzie kupuję te czy inne rzeczy do domu, gdzie szukać w internecie dodatków? Jeśli nie mamy swoich sprawdzonych miejsc w sieci, to taka wyszukiwarka jest zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem, a ta na Favi ma bardzo intuicyjny i szczegółowy podział na kategorie, co ułatwia szybkie znalezienie tego, czego się szuka.  Poza tym kategorii jest naprawdę dużo, jest nawet zakładka Remont:)


 








Nasza sypialnia, to niemal typowy "wagon", bo pokój jest długi na 4,6 m i szeroki jedynie na 2,5 m. To oznacza, że między łóżkiem, a ścianą pozostaje niecałe pół metra do przejścia. Marzy mi się duża sypialnia z miejscem na ławeczkę lub fotel, ale nie narzekam, bo mieszkając w starym mieszkaniu marzyłam chociażby o dziupli na osobne łóżko:) Zrobienie zdjęcia całości pokoju jest więc niemal niemożliwe, ale tak mniej więcej wygląda w szerokokątnym ujęciu:)

***

Mam nadzieję, że mój plan wytapetowania sypialni na nowo zrealizuję w tym kwartale i będę Wam mogła pokazać jak tapetą można odmienić wnętrze:)

Pozdrawiam serdecznie!
Asia






19 komentarzy:

  1. Piekne oraz idelanie pasują do pomieszczenia, jednak przyznam, że pierwsze co rzuciło mi się w oczy to przepiękna tapeta za węzgłowiem łóżka. Sama w ostatnim czasie szukałam pomysłu na sypialnię, zastanawiałam się co będzie do niej pasowało. Pewnie znajdę jakiś łądny wzór i prostu wytapetuję ścianę.

    Widze, ze w domu pojawiły się pierwsze wiosenne dekoracje. U mnie jest podobnie, aczkolwiek postawiłam na zywe kwiaty, zamiast figurek.

    Tulipany oraz żonkile.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, tapeta robi wrażenie, jest ciekawa, ale jak pisałam, po dwóch latach trochę się opatrzyła, dlatego planuję ją wymienić na coś spokojniejszego. Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Szykownie, miłe dla oka klimaty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, a kolorystyka rzeczywiście miła dla oka, dobrze się wypoczywa w takich kolorach. Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Jak zwykle pięknie, schludnie i tak czysciutko🥰

    OdpowiedzUsuń
  4. czy ta pościel nie jest "za szorstka"?

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajne inspiracje! :) Polecam sklep CottonMarket. Oferują oni świetne pościele oraz inne akcesoria do sypialni, które są bardzo praktyczne oraz pięknie się prezentują.

    OdpowiedzUsuń
  7. Też poszukuję nowych tekstyliów do mieszkania, więc z pewnością skorzystam z Pani "polecajek" ;) A ta Pani sypialnia to ze zdjęć już można poczuć panujący tam spokój, idealne miejsce do relaksu :) Gratuluję wyczucia stylu!

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny wpis! Można znaleźć u Ciebie masę inspiracji.

    OdpowiedzUsuń
  9. Fascynujący wpis. Podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  10. Myślę, że takie tekstylia będą również ważne w warunkach hotelowych. Są specjalne łóżka hotelowe , więc myślę, że u wielu producentów można znaleźć tekstylia, która są przeznaczone do hoteli. Muszę być one dobrej jakości, aby gościom wygodnie się spało i aby można było prać je w wysokich temperaturach.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zupełnie w moim guście

    OdpowiedzUsuń
  12. Wprost zjawiskowa jest ta sypialnia.

    OdpowiedzUsuń