niedziela, 25 czerwca 2023

Lifting sypialni

 

 

Witajcie Dziewczyny!

Już kilka miesięcy temu zrobiłam lifting naszej sypialni, pozbywając się miętowej tapety w adamaszkowy wzór...;) Dzisiaj w końcu pokażę zmiany na blogu:)

Wiem, że tapeta Wam się podobała, mi również, ale... Patrzyłam na nią już ponad 3 lata, poza tym niestety do takich wzorów ciężko cokolwiek dopasować - pościel, tekstylia, dodatki. A ja lubię zmieniać te elementy i niestety tapeta mnie tu mocno ograniczała, no bo jak np. połączyć ją z czerwonymi akcentami na Boże Narodzenie?;)

PRZED  - z tapetą


3 lata minęły i po prostu w któryś zimowy (!) weekend zaczęłam odrywać paski tapety ze ściany. Uwielbiam te współczesne tapety, których można się pozbyć po prostu kilkoma pociągnięciami. I które nie zostawiają placków na ścianie i kawałków, które trzeba potem moczyć i skrobać szpachelką;) Po ściągnięciu tapety ściany jedynie umyłam, zagruntowałam i pomalowałam na biało. Miałam tutaj różne koncepcje, co zrobić -czy dać inną tapetę z bardziej stonowanym wzorem i kolorem, czy pomalować na jakiś delikatny odcień, czy zostawić białe. Stwierdziłam, ze zostawię białe i pomyślę. Ale białe ściany plus biała boazeria i białe szafy, to trochę za dużo, nawet jak dla mnie, dlatego wymyśliłam, że przemaluję na jasny szary, ale boazerię. Farba została mi po malowaniu pokoju Dominika, więc jeden wieczór i było gotowe.

 
PRZED
 
PO

W końcu też wyklarował się pomysł na ścianę naprzeciwko łóżka, która wcześniej była pusta, a po zdjęciu tapety i przemalowaniu boazerii na szaro powiesiłam na niej miks plakatów w stonowanej, lekko plażowej kolorystyce i tematyce, w różnej wielkości białych ramach

PRZED i PO


PRZED

PO



Mogłam w końcu poszaleć ze wzorami tekstyliów, bo do gładkich ścian pasuje teraz wszystko. Wybrałyśmy się ostatnio z Weroniką do Ikei, skąd przywiozłam bardzo ładną pościel i kilka nowych poszewek. Chodzi za mną jeszcze jakaś nowa narzuta w szarościach lub błękitach...;)


Bez tapety, z gładkimi ścianami, pościelą w kwiatki i kratę, z wiklinowymi dodatkami, sypialnia zyskała zupełnie nowy klimat, lżejszy, "wiejski" i chyba przytulniejszy. Dobrze się w niej czuję, a to chyba najważniejsze;)






Ramy z plakatami powiesiłam przy użyciu haczyków samoprzylepnych. To moje odkrycie, są super, trzymają nawet takie duże ramy 50x70 cm bez wiercenia;) Co jest fajne, to to, że można je zdejmować, wymienić plakat i powiesić znowu. 

Plakaty to gotowce, ale ponieważ mam dużo ładnych własnych zdjęć nadmorskich, planuję je wydrukować w dużych formatach i powiesić je.

Taki mam widok:)






I dosłownie zakup z ostatnich dni, to okrągłe lustro z Pepco, które kupiłam na wyprzedaży z myślą o łazience i okazało się, że w sypialni też dobrze wygląda;)



 
I jak Wam się podobają zmiany? 
Dajcie znać, co sądzicie - lepiej było z tapetą, czy może teraz?
Ciekawa jestem Waszego zdania:)

Pozdrawiam ciepło!
Asia

32 komentarze:

  1. Tapeta byla krásná, ale výmalba je také pěkná. Jsi kreativní. Jiřina z N.

    OdpowiedzUsuń
  2. Asiu,było bardzo ładnie i nadal jest,jak zawsze u Ciebie,po prostu -zmieniajmy sobie najbliższe otoczenie,tak jak kupujemy sobie inne,nowe ciuszki np.albo zmieniamy kolor włosów:)Odmiana zawsze inspiruje i nas ożywia!Twoja blogowa fanka Ewa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Ewa, bardzo dziękuję za mądre słowa, tak właśnie jest:) Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  3. Pani Asiu, jak zawsze pięknie i przytulnie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Było pięknie, jest jeszcze piękniej!

    OdpowiedzUsuń
  5. Było b. ładnie i jest b. ładnie, inaczej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super!
    A ja boję sie zciągnąć tapetę ! No, ale jak? Po prostu szarpnąć i juz? A grunt? Który ?
    No i ta piekna boazeria! Gdzie jest opis jak ja mam to zrobic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ściągasz i już:) Przynajmniej te winylowe tapety tak mają. Grunt zwykły, do ścian, nie pamiętam jaki mamy. A boazeria była gotowa z Castoramy, jest chyba jeszcze dostępna. Maluje się ją samemu. Pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Jest przestrzeń / bo biel ścian / , jest oddech , jest prześlicznie ! Maria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez mam takie wrażenie, ze jest "oddech". I na tym mi zależało:) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  8. Pięknie, bardzo podoba mi się zmiana. Cudne wnętrze i wspaniałe dodatki.
    Mam wielką prośbę. Czy mogłabyś podlinkować samoprzylepne haczyki? Szukam właśnie czegoś sprawdzonego, co powiesiłabym na regipsie i trzymałoby obrazy:)
    Twój blog odkryłam niedawno. Styl, smak, piękno, estetyka - cudnie urządzasz swoje otoczenie. Jestem zauroczona. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zmiany zdecydowanie na plus. Bardziej podoba mi się bez tapety, a plakaty łatwo wymienić i dają nieograniczone pole do popisu. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! I na tym mi zależało, o czym piszesz:) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  10. Nie wiem która wersja bardziej mi się podoba. Uważam ,ze zarówno pierwszy jak i drugi wystrój jest piękny oraz jednocześnie klimatyczny :)

    Zwróciłam uwagę na plakaty na scianie w sypialni - podobne krajobrazy powiesiłam na ścianie w domku letniskowym.

    Uwielbiam takie klimaty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Co do plakatów, to długo się zastanawiałam co wybrać, żeby pasowały do wnętrza i do siebie:) Dzięki i pozdrawiam!:)

      Usuń
  11. Najważniejsze, że Ty dobrze się czujesz w tej sypialni ☺ Dla mnie straciła ona zupełnie charakter

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dobrze się czuję. Wiem, że tapeta dodawała pazura, ale chciałam już odmiany:) Pozdrawiam!

      Usuń
  12. Fajna metamorfoza. I rozumiem, że wzorzysta tapeta mogła Ci się znudzić. Jest lekko i tak bardzo letnio.

    OdpowiedzUsuń
  13. Przed było pięknie i teraz też. Jak zawsze u Ciebie, Asieńko!

    OdpowiedzUsuń
  14. Tapeta mi się nie podobała, teraz jest dużo ładniej.

    OdpowiedzUsuń
  15. Może napiszesz coś o tym, jak sprzątasz po takich liftingach i modernizacjach. Jakie urządzenia wykorzystujesz i tak dalej. Wystarcza Ci zwykły odkurzacz, a może masz coś specjalnego na cięższe zabrudzenia. Miło się czyta i ogląda kolejne zdjęcia, ale sam również czasem modernizuję pomieszczenia i zabrudzeń nie brakuje. Jakieś patenty na szybkie sprzątanie byłyby bardzo przydatne.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten wpis jest bardzo ciekawy

    OdpowiedzUsuń
  17. Wszystko wyglądało dobrze, a teraz wygląda jeszcze lepiej. Chyba najbardziej podoba mi się zmiana tapety na neutralną ścianę udekorowaną pięknymi obrazami. Taka prosta zmiana, a jednak kompletnie odmienia charakter pokoju.

    OdpowiedzUsuń