czwartek, 17 lutego 2022

Plakatowe nowości i lifting doniczki

 

Witajcie!

W końcu po dość długim czasie udało mi się zagospodarować czarne ramy, które jakiś czas temu kupiłam do salonu. 

Ramy, jako czarny akcent zakupiłam w Obi, nie są drewniane, ale mają ładne frezowania, na czym mi zależało, bo nie lubię takich zwykłych prostych i cienkich. Dokupiłam do nich passepartout, bo wtedy wygląda to o wiele lepiej. Nie mogłam się zdecydować, czy wybrać białe, czy beżowe, dlatego kupiłam i takie, i takie:) Przy okazji kupiłam też komplet delikatnych florystycznych plakatów. 

 


Całość wyszła bardzo dobrze, kolor passepartout komponuje się ładnie z kolorem ściany. Grafiki można szybko wymienić na sezonowe, czy inne, jak te się opatrzą, albo po prostu na rodzinne zdjęcia.

Nowy plakat zamówiłam również do kuchni. 

Już od dawna szukałam pomysłu, jak zagospodarować ścianę na kominie w kuchni, tę przy piekarniku.

Ścianę widać z salonu, a poza tym otwierają się na nią drzwiczki od mikrofali, więc musiało to być coś płaskiego, żadne wieszaczki, zawieszki itp. nie wchodziły więc w grę. Znalazłam na allegro ciekawy plakat, właściwie ściągę - niezbędnik kulinarny, który łączy informacje nt. różnych miar, rodzajów noży, czasu gotowania różnych warzyw i rodzajów mięsa:) Plakat jest dość duży, ma format A2 i muszę dokupić jeszcze do niego ramę, co okazało się - nie jest łatwe, bo ramy o formacie A2 nie są powszechnie dostępne w sklepach, np. w Leroy Merlin w ogóle ich nie było.

 

Myślę, że w białej lub jasnodrewnianej ramie plakat będzie wyglądał o wiele lepiej w tym miejscu

Chciałam Wam też pokazać metamorfozę zwykłej plastikowej doniczki, którą kupiłam w markecie budowlanym za ok. 4 zł...

Skorzystałam z pomysłu dziewczyn - Marzeny (Marideko) i Kasi (mojdommojemiejsce), które na Instagramie przemalowywały wazony farbą z sodą. Grudki sody nadają farbie strukturę, a naczynie  jest chropowate i nierówne, co jest ciekawym efektem. Malując plastikową donicę zyskujemy też lepszą przyczepność farby. Powierzchnia nie jest idealna, ale właśnie o to chodzi:)


A w salonie aktualnie rządzi kolor miętowy:)

 Kupiłam też drzewko oliwne zachęcona skutecznym przezimowaniem oliwki z zeszłego roku.

 

Wszędzie piszą, że oliwka lubi chłodniejsze temperatury zimą (ok. 10 stopni) i słoneczne stanowisko. Ja niestety nie mam pomieszczenia z taką temperaturą, dlatego jesienią jak zaczęły się przymrozki wniosłam oliwkę do domu i stała cały czas w salonie przy oknie balkonowym. Podlewam ją co kilka dni. Taki sposób pielęgnacji się sprawdził, bo prawie nie gubi liści i zaczęła ostatnio wypuszczać nowe listki. Jak tylko zrobi się cieplej wystawię ją na balkon.









****

Pozdrawiam Was Dziewczyny ciepło! 

Jutro już piątek w końcu:)

Uściski

Asia

31 komentarzy:

  1. Ma Pani dużo szczęścia z tym drzewkiem-nie zawsze przeżywają-jest takie ładne i wcale niemałe. I duuuży plus za polskojęzyczne opisy plakatu kulinarnego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, z oliwkami jest ciężko, nasza się rozrosłą i tfu tfu, przetrwała:)

      Usuń
  2. Pięknie u Ciebie Asiu. Oba passe-partout wyglądają fajnie, można wymiennie zakładać.
    U mnie niestety oliwka zmarniała i boję się ponownie ryzykować, Twoja super się trzyma.
    Pozdrawiam
    Katarzyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! A oliwka może jeszcze odżyje, trzymam kciuki! Ściskam!

      Usuń
  3. Super patent z przemalowaniem tej doniczki ;) chyba go sama wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakiś szał, to nie jest, ale za taką cenę wygląda ok:)

      Usuń
  4. Hej Asiu, elegancko się u Was robi.
    Bardzo mi się podoba. Doniczki robię z...betonu. Taki surowy i zimny w połączeniu z zielenią ciekawie wygląda w ogròdku. Asiu, zdradzisz jaką masz farbę na ścianach, przyjemny kolor.
    Pozdrawiam ciepło!
    Małgosia

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej Asiu, elegancko się u Was robi.
    Bardzo mi się podoba. Doniczki robię z...betonu. Taki surowy i zimny w połączeniu z zielenią ciekawie wygląda w ogròdku. Asiu, zdradzisz jaką masz farbę na ścianach, przyjemny kolor.
    Pozdrawiam ciepło!
    Małgosia

    OdpowiedzUsuń
  6. Kuchnia naprawdę ładna. Sama jestem również właścicielką niewielkiej kuchni, ale z pomocą informacji w sieci (rónież na tym blogu) myśle, że udało mi się ją rozplanować w wygodny oraz jednoczesnie praktyczny sposób. Najważniejsze to zastanowić się nad swoimi potrzebami.
    Poza tym w kuchni duże znaczenie ma oświetlenie U mnie jest:
    Główna lampa wisząca
    Lampki led pod szafkami kuchennymi wiszącymi - początkowo zastanawiałam się czy je robić, ale w końcu się na nie zdecydowałam i nie żałuję. Jedna wisząca lampa nie daje dostatecznego oświetlenia
    Jak również oświetlenie przy okapie
    Sporo ciekawego oświetlenia kuchennego można znaleźć w Leroy Merlin
    https://www.leroymerlin.pl/oswietlenie/oswietlenie-scienne-i-sufitowe/zyrandole-lampy-wiszace-i-sufitowe,a956.html

    Do domu ale i do kuchni ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak zawsze pięknie:) czy mogę zapytać gdzie pani kupiła tę małą oliwkę?

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakoś przestałam lubić takie doniczki, teraz bardzo polubiłam kolorowe.

    OdpowiedzUsuń
  9. najbardziej spodobał mi się ten kulinarny niezbędnik - super informacje i taki zabawny dodatek do kuchni, który przy okazji jest bardzo przydatny :) muszę sobie taki kupić koniecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Od czasu do czasu patrzę na Twój blog bo podoba mi się Twoje podejście do dekoracji mieszkania. Świetnym pomysłem są te ramy, które bardzo fajnie kontrastują z białą ścianą. Doniczka też ciekawie się prezentuje. Patrząc na nią nie pomyślałabym, że jest plastikowa :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajnie tu u Ciebie muszę częściej tu zaglądać

    OdpowiedzUsuń
  12. A mi najbardziej podoba się ta oliwka. Piękne drzewko.

    OdpowiedzUsuń
  13. Kocham kwiaty w pomieszczeniach. W pewnym sensie mogła bym nie przestawać ich kupować.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak widać wystarczy kreatywność do stworzenia czegoś z niczego.

    OdpowiedzUsuń
  15. To mieszkanie jest w każdym calu doskonałe.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo mi się wszystko podoba

    OdpowiedzUsuń
  17. Rewelacyjny jest ten wpis

    OdpowiedzUsuń
  18. Wszystko tutaj bardzo mi się podoba

    OdpowiedzUsuń
  19. Niesamowicie przytulne jest to wnętrze

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo interesujący wpis

    OdpowiedzUsuń
  21. Rewelacyjnie dobrane są wszystkie dodatki w tej aranżacji.

    OdpowiedzUsuń