niedziela, 8 sierpnia 2021

Stara porcelana i wakacyjne migawki

 


Witam Was serdecznie!

Chciałam się dzisiaj pochwalić porcelaną, jaką upolowałam na starociach.

Podczas tygodniowego pobytu w Kołobrzegu dwa razy odwiedziłam kołobrzeski rynek i za każdym razem wracałam obładowana:)

Trafiłam na takie piękne egzemplarze, w niebieskościach i błękitach. W sumie po 4 talerze z tych największych, razem 8 sztuk, dwa mniejsze pojedyncze oraz miska. Filiżanki z najmniejszymi talerzykami dostałam od cioci Krysi:)

Jestem zachwycona tą porcelaną, jest niebanalna, delikatna, ciekawa, ale nie taka bardzo babciowata...:)

Podoba mi się, że nie jest to komplet, że w sumie każdy talerz z innej parafii, ale łączy je kolorystyka, więc wszystko razem fajnie pasuje.

No i najfajniejsza była cena, aż nie do uwierzenia - 1 talerz za 2 zł....:) 

No lubię takie łowy:)

 



Ostatnio w Tchibo trafiłam na wyprzedaży taki bieżnik w paski. Jest z takiego sztucznego tworzywa, bardziej do wykorzystania na zewnątrz, ale u nas sprawdza się również bardzo dobrze, bo bez obaw Dominik może zjeść na nim spaghetti, bo plamę wystarczy wytrzeć mokrą gąbką:)





****

A na koniec jeszcze kilka wakacyjnych fotek ku pamięci:)

Niestety urlop jest już tylko wspomnieniem...:(

Nad morzem wypoczywam najlepiej, ale koniecznie w jakimś lekko odosobnionym miejscu, niekoniecznie na deptaku przy molo...;) W Kołobrzegu najlepsza miejscówka pod tym względem jak dla mnie, to plaża zachodnia, po prawej stronie na końcu od zejścia, za tzw. kamieniami. Jak będziecie w okolicy, to polecam, rzadko kto tam dociera, a to jest 10-15 minut spacerkiem od głównego zejścia pełnego ludzi. Plaża niemal pusta, nawet latem, szeroka i piękne widoki:)










To taras mojej mamy, gdzie spędzaliśmy w tym roku dużo czasu, bo przez tydzień tylko raz padał deszcz, co jak na Kołobrzeg, to sukces:)


Chciałam Wam jeszcze pokazać, jaką pergolę zmontowała sobie moja mama. Sama zrobiła podest i z resztek desek zrobiła połączenie kratek:) Szare podesty, to pozostałości z ikeowskich podestów, które ma ułożone kawałek dalej za domem.

A to rower po mojej babci, który ma pewnie z 40 albo więcej lat... Mama zrobiła z niego kwietnik:)

Mistrzyni recyklingu:)

A to już nasz balkon:) Bałam się, że przez kilka dni, jak nas nie będzie, to rośliny padną, ale deszcze w stolicy nas uratowały. Wszystko kwitnie i rośnie jak szalone.



Pozdrawiam serdecznie i spokojnego tygodnia Dziewczyny!

Asia

10 komentarzy:

  1. Porcelana piękna,zdjęcia cudne a miłość do pięknychrzeczy i wnętrz odziedziczyła Pani po mamie. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  2. Miło, że zawsze przywiezie Pani coś ładnego z Kołobrzegu- a to z Netto ,czy hurtowni ,teraz piękne starocie. Mało tego ,bo potrafi Pani świetnie dopasować te rzeczy. Co do braku deszczu to tego lata żaden sukces- mieszkam koło Szczecina, w całym województwie deszcz jest rzadkością (poza ulewą kilka tygodni temu ,jedyną taką ).Panuje susza ,ja podlewam ogródeczek przed domem codziennie i zazdroszczę wręcz deszczu ,który pada niemal wszędzie ,tylko nie u nas. Taras Pani Mamy to bajka ,teraz wiadomo po kim ma Pani takie wyczucie smaku - gratuluję !

    OdpowiedzUsuń
  3. Krásné nádobí!
    Milá Joanno, dnes odjíždím do Polska na dovolenou, Malborg, Leba, Sopoty, několik měst, jezera...
    Pěkné dny přeji. Jiřina z N.

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja babcia miała zastawę porcelanową w różowe kwiatki, coś podobnego do angielskiego stylu :) Kiedy byłam mała często się nią bawiłam, babcia zawsze mnie uczulała, żebym była ostrożna i niczego nie rozbiła :) Teraz mam piękne wspomnienia związane z tą zastawą :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dostałam podobną porcelaną na prezent ślubny i jestem z niej bardzo dumna. Towarzyszy nam przy każdym niedzielnym obiedzie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dear Joanna,
    You and your mother are both very talented decorators. I enjoy the photos, the inspiration. Do your mather skriv a blog too? Its were very interesning to see hers home and garden too.
    Xx
    Susanne

    OdpowiedzUsuń
  7. Pozazdrościć takiego wypoczynku. Nie ma czasu i w te wakacje nigdzie nie pojadę. Co do zastawy porcelanowej to jest naprawdę ładna.

    OdpowiedzUsuń
  8. Łowy naprawdę udane. Zdjęcia wakacyjne piękne aż z rozrzewnieniem oglądam bo i u mnie urlop już tylko we wspomnieniach. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  9. Mi się gdzieś zapodziały porcelanki stare. Kolor malowania też był niebieski, ale wzory łowickie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy i inspirujący wpis

    OdpowiedzUsuń